A

annae

Varför ska Maloubet vara med på bruksprovet?? Han är väl redan godkänd eller? Kan de göra det flera gånger?

Han godkändes som treåring, på ett år tror jag, utan att göra bruksprov, så det är dax för det nu!

japp, han godkändes väl mkt enbart på hans stam som 3 åring och nu är det dax att bevisa att han är så bra som dom trodde.
Hans spermakvalitet är ju inte den bästa har jag hört, det måste väl verkligen räknas in i bedömningen :confused:

Synd isåfall om han faller på det, men kan det vara så att kvaliten kan bli bättre nu när han blir äldre, det känns ju knappt att en 3 åring är en "riktig" hingst liksom :crazy:

ja,ja. Då fattar jag, visste inte att de kunde godkännas bara på stam.

Liknande trådar

Avel Nu har anmälningarna till årets bruksprov öppnats! Det kommer att hållas på Strömsholm 18-24 mars. Det är redan ett gäng som anmälts...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 339
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
235
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nästa vecka är det dags för Bruksprovet för de hingstar som ska verka inom SWB-avel. Under en veckas tid samlas hingstägare på Ridskolan...
Svar
0
· Visningar
166
Senast: Gunnar
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka