Bröstsele?

Ragge_

Trådstartare
Har nyligen köpt en rockard till mitt russ som jag tänkte köra med hemma på småvägarna, 1-2 dagar i veckan, då det är ganska jobbigt att sitta i en speed cart under långrundor i skogen.
Har dock inte hittat något bröstsele ännu och jag vill nu ha lite tips och råd ang. vad ska man tänka på när man letar bröstsele. Vad är bra, vad är dåligt? Passform?

Hittade en begagnad HMC sele och undrar om ni har några erfarenheter av sådana selar? Googlade runt lite och det ska ju inte vara något kvalitetsmärke, men kan det funka för lite lättare körning?

Sv: Bröstsele?

Satsa på ett sele med lös brösta istället.
Du hittar bra såna selar för ett bra pris, då HMC- selarna brukar ligga kring 2500- 3000 :- så finns det betydligt bättre sela för den summan :)

Mitt tips är att sök runt här lite på buke genom sökfunktionen, spånar om vilket sele som du verkar vara intresserad av, både hos tillverkaren och om du kan hitta beg. :)

Lycka till! :)

Sv: Bröstsele?

Är tanken att du ska köra ponnytrav med dem? Har du redan en remsele? I så fall kan du bara såga bort skakelöglorna och få ditsatt piggar till en långbrösta, och så kan du köra med din remsele. Det gör de flesta jag känner som håller på med ponnytrav.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 825
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 682
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 888
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar