bröstsele eller loksele?

BulletForMyValentine

Trådstartare
vilken är bäst för skogspromenader o ev lättare träning?
jag behöver en sele till shettisen nu.

först tänkte jag ha en loksele
men efter ha kollat runt lite la ja märke till att det nästan inte fanns nåra bra beg lokselar till shettisar. så jag började fundera lite på en bröstsele.
jag har hittat 2 som ja tyckte verka bra.
den första är en bröstsele Zilco SL Sportz :love:
o den andra är den nya shettis bröstselen, båda selarna är från Drive Out selkammaren(stavning?)

http://www.driveout.se/selkammaren/index.php?act=viewProd&productId=302
http://www.driveout.se/selkammaren/index.php?act=viewProd&productId=407

vad tycker ni om dessa selar? är det nån här på buke som har nån utav dessa selar? bra eller dåliga? kvaliten? passformen? finns det nån annan bra sele?

tacksam för svar!
//B

Sv: bröstsele eller loksele?

Det är säkert bättre passform på Zilco selen och bättre kvalité.

Vi har själva beställt en Zilco.

Jag skulle nog råda dig att skaffa ett bröstsele, och jag tyckte att den första av dina länkar på selarna såg ut att vara ett bra sele. Har använt bröstsele när jag har tömkört och kört med rockard och jag tycker att det har fungerat bra. Bröstselet som jag har använt finns på hööks är cirka 1149kr för storlek Shetland finns på sidan 135 om du har Hööks katalogen.

Hoppas att jag har kunnat hjälpt dig lite på vägen.

MVH Nordis lover.

Jag skulle nog råda dig att skaffa ett bröstsele, och jag tyckte att den första av dina länkar på selarna såg ut att vara ett bra sele. Har använt bröstsele när jag har tömkört och kört med rockard och jag tycker att det har fungerat bra. Bröstselet som jag har använt finns på hööks är cirka 1149kr för storlek Shetland finns på sidan 135 om du har Hööks katalogen.

Hoppas att jag har kunnat hjälpt dig lite på vägen.

MVH Nordis lover.

Köp INTE Hööksselen iaf, den har fast brösta vilket inte är bra.

jo ja gillar Zilco SL Sportz selen. men det e bara det att mamma harbestämt sig för en loksele men ja tycker att brästselen är bättre.
håller med elly fast brösta inte bra

tack för svaren!

Hej hopp!

Jag har en loksele som jag hittade på blocket. Det dyker upp såna där lite då och då för tusenlappen max. Det funkar bra till fyrhjulsvagnar och att dra saker på marken, som jag gjorde idag med ett däck. Men till min rockard får jag skaklarna för lågt för att det ska bli bra balans i den så jag ska köpa en sele till det ändamålet.

inalgdavecka29007.jpg

Jag tittade också på Zilkoselen men ska nu nog köpa en blandning sammanställt av bl a. ett annat däckel och empathybröstan som finns på zilkoselen. Hon på driveout tipsade om att annars köpa en billigare bröstsele (med lös brösta) tillexempel economic och köpa till emapthybröstan och sen byta ut bröstorna. Hon sålde inte de selarna i delar annars...

Lycka till vad ni än gör!

Liknande trådar

Körning Ledsen om denna frågan dyker upp alltjämt och jag inte varit så bra på att leta reda på svar i befintliga trådar. Men jag har en sele...
Svar
10
· Visningar
4 413
Senast: kolblakkur
·
Körning Ja, jag vet! Det finns hundratals trådar, men jag behöver ändå ytterliggare input! Jag har bestämt mig för att bli med Russ igen...
Svar
11
· Visningar
1 531
Senast: kolblakkur
·
Körning När skattepengarna kommer ska det införskaffas en ny rockard till min lilla shettisfröken. Frågan är vilken jag ska köpa? Tidigare...
Svar
4
· Visningar
2 426
Senast: Mli
·
Körning Jag har en sån här sele, och nu så har jag köpt till såna här för att göra det hela lite enklare. Men hur fäster man dem på selen? Ser...
Svar
8
· Visningar
1 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka