Bröstpump.??

daymint

Trådstartare
Har ni lånat pump från BB när ni har pumpat eller har ni köpt egna??
Om ni köpt egen,kan ni rekommendera någon bra och var de finns.Vet ju att både babyproffsen och apoteket har men vill ju köpa den som är mest prisvärd och fungerar bäst så klart:)

Sv: Bröstpump.??

jag har haft apotekets samt hmmmm... (var 3 år sen) Avent naturally som är en dyrare pump.

För mig fungerade båda. jag växlade mellan. Men Avent ska påminna om barnets egna sugande samt stimulerar mer så mjölken ska rinna lättare.

men båda var helt ok

Avent pumpen följde de med lite praktiska behållare med napp och tror de var någon fryspåse med oxå...

Inget är så mycke värt som en bra pump!!!!!

Jag har en vanlig från apoteket. Var inte speciellt dyr, men fungerar bra.

jag köpte den enda som fanns i byn (trodde jag skulle dö av smärta var gång Sam ammade) och det var en Avent isis duo, man kan använda den både genom två hål i väggen och batterier. man kan även pumpa manuellt och själv välja utpumpningstempo på det automatiska. har funkat super för mej men jag har aldrig provat någon annan. kostade 1600 ca.

Använde oxå Avents handpump. Köpte min på apoteket, men den finns nog lite varsom. Funkade alldels ypperligt även om det tar ett tag att få in tekniken och att få det att funka. Lite tålamod i början är bra!:)

KL

Varför köpa en pump?
Är det för att du inte kan amma(blir sårig) eller för att kunna pumpa ur och spara?
Eller finns det en annan anledning?

Jag är frågvis:angel:

För min del var det både och. Först för att jag var supersårig och sen för att kunna pumpa ut och spara, det har varit superbra! (om liten tar flaska, det är inte alla som gör det).

Men vänta med att köpa en pump tills du vet att du kan amma, annars är det ingen större höjdare :D

Hade också Avents handpump från Apoteket. Fungerade bra - lite trixit i början innan jag fick in snitsen :laugh: Men jag har å andra sidan ingen annan att jämföra med!

Billigaste handpumpen på apoteket är utmärkt. Två rör i hårdplast som man stoppar i varandra. Billig, enkel och framförallt lätt att diska. Jag lånade den av kompisen som hade pumpat mycket eftersom hennes flicka inte tog bröstet utan bara flaska. Hon hade även haft en dyrare som jag också fick låna men vi tyckte båda att denna enkla var bäst.

De dyrare lyxigare kan ha en massa plottriga jobbiga delar som är krångliga att diska och man vill ju gärna ha höggradigt rena grejer till lillbebisen som går att koka.

Tack för era svar!!Var in på babyproffsen idag och köpte en Medela mini electric,har redan använt den och är supernöjd.Är både nätdriven och batteridriven och så smidig.

Jag ammar plus ger ersättning min lilla blir inte mätt annars, pumpar ut emellanåt för att han blir mer nöjd då, verkar som har inte får i sig tillräckligt.

Kan pumpning leda till att mjölken lättare rinner till och att amningen fungerar lättare???*hoppas*

Ja enligt amningsmottagningen så kan det det! Jag fick rådet att pumpa 3x20 min per dag vare sig det kom mjölk eller ej (men jag följde inte rådet utan ammade oftare ändå)

Tack för era svar!!Var in på babyproffsen idag och köpte en Medela mini electric,har redan använt den och är supernöjd.Är både nätdriven och batteridriven och så smidig.

Jag ammar plus ger ersättning min lilla blir inte mätt annars, pumpar ut emellanåt för att han blir mer nöjd då, verkar som har inte får i sig tillräckligt.

Kan pumpning leda till att mjölken lättare rinner till och att amningen fungerar lättare???*hoppas*

vad bra att du hittade en som var bra!!!! :laugh: Lycka till!!

Köpte på apoteket, den billigaste. AKTA för den. Den är helt värdelös. Bara drar och gör illa en.

Ett tips är ju att inte dra så hårt... Eftersom att du själv reglerar hur hårt du drar så är det inte så svårt... Jag har använt den i snart 5 månader och kan inte tänka mig någon annan... Jag förstår inte varför man skulle dra och slita????

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 817
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 040
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 608
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Pusseltråden
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur