Bröstförstoring?

Nikepaj

Trådstartare
Hej allihopa!

Jag orkar inte dra hela bakgrundshistorien till varför jag funderar på det här men det handlar i alla fall om jag att jag har blivit så vältränat nu att mina bröst börjar försvinna vilket jag tycker är lite jobbigt och vem vet då hur det kan bli nästa år, därför har jag börjat spåna lite.

Så jag undrar i alla fall om det finns några bukare här som har gjort en bröstförstoring och vill dela med sig av tankar/erfarenheter? :)
 
Sv: Bröstförstoring?

Jag opererade brösten för 2 månader sen, pga medfödd defekt.

Det tar ju för dom upp till 1 år att läka, men på mina syntes det snabbt att de blev väldigt misslyckade och jag ångrar så otroligt mycket att jag valde den klinik jag valde.
Jag har varit på konsultation hos annan känd klinik som bokstavligen rynkade på näsan och sa att dom inte kan titta på hur mina bröst ser ut nu, och säger att jag måste omopereras.. Min kirurg i sin tur vägrar erkänna att han gjort ett dåligt jobb, så nu sitter jag i en svår sits där jag måste kämpa för min rätt att få omopereras, eller att anmäla min kirurg om han vägrar, eller helt enkelt hosta upp ytterligare 40-50000 och göra om operationen på den andra kliniken...

Så mitt tips är, vänd dig INTE till närmsta billigaste klinik, utan kolla runt på alla hemsidor och känn efter vilken som känns mest seriös! Googla även klinikernas namn så får du upp massa omdömen om dom, det är guld värt att ta till sig!!


Lycka till!
 
Sv: Bröstförstoring?

Jag har gjort det och är SÅ nöjd. Blev exakt som jag ville :) betalade ca 35k. Gjorde min för typ 6-7 veckor sen och kan redan träna normalt igen (tränar mkt tung styrketräning). Enda jag inte belastar fullt är bröstmusklerna, men rygg, axlar, mage, armar osv precis som vanligt. Kan simma och springa utan besvär.

Bröstmusklerna tänkte jag börja belasta sol vanligt efter nyår, man ska ju vänta några månader. Nu kör jag kanske 50-60 % mot innan. Skulle kunna köra som vanligt eftersom jag inte har några besvär men väntar för säkerhetsskull så de inte blir ngt ;p

Hade faktiskt aldrig ont i själva brösten efter, däremot i revbenen! Fy faaaan vad de gjorde ont. Hade inga "fel" på mina tuttar innan, jag ville bara operera mig för att jag tkr silikonbröst är snyggt :)
 
Sv: Bröstförstoring?

Jag opererade mig för 2,5 år sedan, pga estetiska skäl.
Jag ville ha tuttar!
La in 325cc bakom muskeln, mentor-implantat m hög profil, mådde bra dagen efter op.
Åkte på tävling som hästskötare dag 3, hade inga som helst problem eller komplikationer.

Vad specifikt vill du veta? Jag svarar gärna på frågor!
 
Sv: Bröstförstoring?

Vad tråkigt att det blev så för dig, jag hoppas att du lyckades lösa det! Är iaf tacksam att du delade med dig av dina erfarenheter :) Jag har börjat spåna på två st kliniker som ligger i Uppsala som verkar väldigt seriösa och proffsiga som fått massor med bra omdömen! Så vi får se om det blir ngt med det sedan.

Jag har egentligen alltid varit "emot" skönhetsoperationer och tyckt att alla är fina som de är .. men nu när jag började satsa seriöst på styrketräningen så insåg jag helt plötsligt varför alla kvinnor som tränar (och även andra som bara tycker det är fint) vill skaffa implantat haha. Så vi kan alla ändra oss :D Anyway så har jag absolut inte bestämt mig än, men planen är att börja satsa för att komma upp på scenen nästa år och ändrar jag mig innan dess så vill jag fortfarande ha min atletiska kropp vilket såklart innebär att brösten inte kommer förstöra sig av sig själva.

Det jag undrar mest är väl;
- Vad betalade ni och vilka typ av implantat valde ni?
- Hur lång tid tog det mellan att få konsultation och sen fram till operation.
- Hur valde ni att berätta för vänner/familj? Hur tog ev partner det?
- Ser ni på er själva annorlunda, självkänsla m.m.?
- Hur har er omgivning tagit det?
- Hur vet ni vilken storlek ni ville ha?


För råd och tid har jag (pluggar men har mkt sparpengar atm) dock så är det enda kruxet förutom det här med att prata med familj/vänner att de här pengarna egentligen är tänkta att lägga på min utbildning. Jag har klarat mig utan studielån i 1,5 år men med de där pengarna så får jag en termin till vilket gör det hela lite .. ja, väl att tänka över.

Redan pratat med min sambo om att jag funderar på det och han stöttar mig i allt, men tycker att vi ska prata om det mer sen när jag börjar känna att det är aktuellt typ.

Tack för alla svar!! :D
 
Sv: Bröstförstoring?

Jag betalade 42' för mina, då ingick övernattning samt kapselförsäkring.

Fick tid för op 5 dagar efter min konsultation, läkaren klämde in mig sista dagen innan han gick på semester, han opererar inte under jul-aug pga rötmånad. Annars är det längre väntetid.
Konsultationen fick jag tre veckor efter jag ringde, första lediga tid.

Jag bara sa det rakt ut, mina föräldrar bekostade min operation då de inte ville jag skulle ta av mina sparpengar. (Ja, jag är en bortskämd, har betalt tillbaka nu dock)
Alla mina vänner tog det bra, jag förklarade som det var "som ni kan se har jag inga bröst, och jag vill känna mig mer kvinnlig, jag älskar bröst och vill ha egna"
Alla var väldigt stöttande och glada för min skull.


Jag har aldrig haft dålig självkänsla, om inte yngre tonåren räknas, jag var redan trygg i mig själv när jag opererades. Vilket jag tror är viktigt, annars är det nog lätt att man vill göra fler operationer eller ingrepp ..


Skyltar inte med att jag har implantat och ingen kan se det på mig, och de närstående jag berättat för har mest varit nyfikna och glada.


Angående storlek så är det väldigt individuellt, jag bad min kirurg göra mig proportionerlig. Jag är 183 cm lång, väger 68 kg, hade en knapp A-kupa innan men har 75E nu. Och storleken klär mig. Det är viktigt att vara tydlig med vilket resultat du förväntar dig när du är på konsultation.
Jämför gärna vad olika kirurger rekommenderar dig för att se så de är snarlika i sitt tycke.
Gå alltid till mer än en läkare/ klinik!

Lycka till oavsett vad du bestämmer dig för!
 
Sv: Bröstförstoring?

Det jag undrar mest är väl;
- Vad betalade ni och vilka typ av implantat valde ni?
- Hur lång tid tog det mellan att få konsultation och sen fram till operation.
- Hur valde ni att berätta för vänner/familj? Hur tog ev partner det?
- Ser ni på er själva annorlunda, självkänsla m.m.?
- Hur har er omgivning tagit det?
- Hur vet ni vilken storlek ni ville ha?


1) 45 000kr, anatomiska mentor, 280cc MP= medium profil
2) flera månader, valde det själv då jag bestämt tidpunkt för op långt innan och gick på konsultationer i god tid. Totat tre konsultationer hos olika läkare, valde tillslut nr:2, rekommenderar att gå till flera för att känna av vilken som passar dig bäst!
3) bara partnern som vet, ingen annan har märkt ngt... ;-)
4) Bland det bästa jag gjort! Såå lycklig varje gång jag jag se mig själv i spegeln nu.
5) se svar på fråga 3...
6) Jag sökte massor av info på POF, plastikoperationsforum. Regga dig där och du får svar på allt, jämför bilder, storlekar mm!
 
Sv: Bröstförstoring?

- Vad betalade ni och vilka typ av implantat valde ni? Mentor high profil. 37000:- inkl kapselförsäkring
- Hur lång tid tog det mellan att få konsultation och sen fram till operation. 6 veckor, men fick avboka då det blev strul med pengar efter husförsäljningen, hade ett ex inblandad som tog hela vinsten
- Hur valde ni att berätta för vänner/familj? Hur tog ev partner det? Ingen partner, vänner tog det jättebra, familjen tyckte de var onödigt.
- Ser ni på er själva annorlunda, självkänsla m.m.? - Hur har er omgivning tagit det? Jag hade små fina bröst innan barnen, då blev dom enorma. Hade E-kupa som störst. Kan väl säga att barnen åt upp fyllningen ;) sen tycker jag de är skitsnyggt!
- Hur vet ni vilken storlek ni ville ha? Jag hade ju iom graviditeterna haft mellan 70a till 75e så det var enkelt. Prövade mej fram med läkaren på konstitutionen, de är lite ojämna så jag skulle haft 425 och 450.
Nu är jag gravid med min nya man, tuttarna är igen 75dd. Bara mer övertygad att det är min storlek, så om ett år kanske bebis slutat amma så jag får det gjort!
 
Sv: Bröstförstoring?

Kl
Och trådkap!
Jag vill också ställa frågor..:o

Hur gör man med jobb? Sjukskriver man sig, tar semester? Hur funkar det om man har ett väldigt fysiskt (och skitigt) jobb med många tunga lyft?
 
Senast ändrad:
Sv: Bröstförstoring?

Man blir sjukskriven. Finns ju ingen anledning och slösa semesterdagar på läkningen anser jag.
Har en kompis som åkte och jobbade efter några dagar, kontorsjobb. Hon gjorde ett ankarlyft oxå. Men de va ett hel... Så hon fick sjukskrivna sej.
 
Sv: Bröstförstoring?

Det jag undrar mest är väl;
- Vad betalade ni och vilka typ av implantat valde ni?
50,000, gjorde då förstoring + ankarlyft.
Har mentor high profil 400cc


- Hur lång tid tog det mellan att få konsultation och sen fram till operation.
Konsultationstid fick jag efter 2 veckor, och opererades 11 dagar efter konsultationen.

- Hur valde ni att berätta för vänner/familj? Hur tog ev partner det?
Mamma visste om att jag ville göra något åt brösten i princip sen jag var 14 år, så hon stöttade mig fullt ut. Vännerna stöttade mig likaså och var glada för min skull. Hade ingen kille när jag opades men nu har jag det och råkade berättta på fyllan att jag opererat brösten, men han tog det bra, tror jag :p

- Ser ni på er själva annorlunda, självkänsla m.m.?
Än så länge så har inte självkänslan förändrats så mycket pga att dom blev så misslyckade efter operationen, och fortfarande känner jag att jag behöver dölja brösten för killen. Men är rätt så säker på att jag kommer få mkt bättre självförtroende om/när jag fått dom korrigerade

- Hur har er omgivning tagit det?
Det är bara mina närmaste som känner till att jag gjort detta, och med vanliga kläder på så syns det inte att jag opererat brösten.

- Hur vet ni vilken storlek ni ville ha?
Det var nog mest kirurgen som rekommenderade storleken utefter mina förutsättningar. Jag hade rätt svårt utgångsläge och behövde större storlek för att kunna fylla ut, och för att det skulle se proportionerligt ut
 
Sv: Bröstförstoring?

Åh, tusen tack för era svar, fler som kikar här men inte vågar skriva får gärna höra av sig! :)

Jag går ju som sagt i skolan iaf så det är inte så svårt för mig att ta det lugnt/vara ledig :D Jag ska fundera vidare och träna vidare så får vi se var det hamnar, jag kommer uppdatera här på tråden iaf framöver om hur det går! :)
 
Sv: Bröstförstoring?

Jag går också i tankar på att göra en bröstförstoring. Är 19 år och gör det enbart av estetiska skäl.

Mina bröst blev lite mindre efter att jag slutade med mina p-piller. Har strl 70D en de är inte alls lika snygga som när jag gick på mina piller. De svällde pga dem. Varför jag slutade med p-piller är för att jag började må otroligt dåligt psykiskt av hormonerna. Sen jag slutade med dessa tycker både min pojkvän och jag att är mycket mer lugn, harmonisk och gladare än innan samt att jag tappade lite vikt. Så nu kommer man i 25" jeansen igen :up:

En av mina vänner gjorde på en klinik i Umeå (vi är båda från luleå). Hon blev jättebra bemött och hennes bröst är supersnygga. Det är exakt sådana som jag skulle vilja ha.

Men det jag är orolig för är hur det blir med åren om man skaffar implantat nu när jag är 19? (Fyller 20 i mars). Det är ju ett stort kirurgiskt ingrepp och är rädd att få defekter...
 
Sv: Bröstförstoring?

Det jag undrar mest är väl;
- Vad betalade ni och vilka typ av implantat valde ni?
- Hur lång tid tog det mellan att få konsultation och sen fram till operation.
- Hur valde ni att berätta för vänner/familj? Hur tog ev partner det?
- Ser ni på er själva annorlunda, självkänsla m.m.?
- Hur har er omgivning tagit det?
- Hur vet ni vilken storlek ni ville ha?


- Jag betalade 38000 för runda Mentor high profile 550cc. Två övernattningar.
- Konsultation mitten på Feb, op mitten av April
- Jag bara sa det. Jag ville ha implantat och så var det bara. Man lever bara en gång.
- Nej, jag hade bra självförtroende innan och har det fortfarande.
- Vissa har väl kommenterat då det syns ganska mkt men jag bryr mig inte vad de tycker. Några har tom opat sig själva efter. Det är ju ett ganska vanligt skönhetsingrepp precis som injektionsbehandlingar med Botox och Fillers som jag oxå gör regelbundet.
- såg bilder på andra med samma storlek på plastikforum och bestämde mig redan innan konsultationen och har inte ändrat mig något utan var klar med beslutet även när jag provade med kirurgen på op dagen.

Jag är nöjd, läkningen gick bra trots att jag hade svinont. Var sjukskriven i tre veckor sedan var jag tillbaka på mitt stalljobb. Gjorde op 2008 och de är fortfarande fina och så som jag ville ha dom.
 
Sv: Bröstförstoring?

Hej! Tänkte få lite liv i tråden då jag nu i princip har bestämt mig, ska bara övertyga min karl hehe.

Det som dock tar emot är att jag pluggar just nu (har pluggat 1 av 3 år) och har klarat mig hittills utan studielån pga undansparade pengar och gåvor från släkt. Jag klarar mig även denna vårterminen och även näst höst (dvs 2 av 3 år) om jag inte opererar mig. Väljer jag att operera mig, vilket jag vill, så blir det till sommaren men då har jag inga pengar till höstterminen utan måste således ta studielån, antingen bara den terminen eller den och det sista året, beror lite på hur det ser ut ekonomiskt senare i år.

Vad tycker ni?
Är det värt att göra en op till sommaren för mina sista undansparade pengar som jag hade tänkt lägg på nästa hösttermin+sommarlovet annars? Jag vill ju operera mig och går och längtar efter en schysst hylla, men inte så att jag går runt och mår dåligt eller har komplex heller, tycker bara att det är jobbigt att ta på sig behåarna på morgonen och inse att de knappt passar längre pga brösten är mindre. Jag vet ju att jag kommer fortsätta träna stenhårt liksom och det kommer vid nästa diet (till våren) att synas tydligare såklart. Känns ju bra att ha bokat op i tid så att jag ändå vet att jag har en op inbokad när jag väl börjar min diet så att jag vet att jag kommer slippa behöva ha ångest så länge över att känna mig platt ..

Just det här ekonomiska är det som får mig att vela just nu. Råd har jag vilket som ur egen ficka, men som sagt så skulle pengarna egentligen läggas på skolan .. hmhm. Tankar?:wtf:
 
Sv: Bröstförstoring?

Det ekonomiskt smartaste: Lägg sparade pengar på bröst, ta studielån.
Räntan och villkoren för studielån kan nog konkurrera ut i princip alla andra lån. :)
 
Sv: Bröstförstoring?

Kl
Och trådkap!
Jag vill också ställa frågor..:o

Hur gör man med jobb? Sjukskriver man sig, tar semester? Hur funkar det om man har ett väldigt fysiskt (och skitigt) jobb med många tunga lyft?


Av moraliska skäl tar man semester eller komp.
Ska verkligen en arbetsgivare betala sjuklön för en frivillig operation som inte har något som helst med sjukdom att göra? Jag anser inte det och måtte jag slippa ta emot en sådan sjukskrivning.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 050
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 962
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 112
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp