Andromedae

Trådstartare
Jag satt och funderade lite på det här med bröst tidigare idag (varför inte, liksom?). Och jag kom fram till att jag är intresserad av att veta vad andra tycker.

Vad har du för relation till dina bröst?
Tycker du om dem? Varför/varför inte?
Vad tänker du om bröst i allmänhet?

Själv får jag erkänna att jag är ganska okänslig ifråga om mina bröst. De finns där, de tar plats (bokstavligt) och de har varit vansinnigt praktiska att ha nu när jag har ammat. För det mesta tycker jag att de är fina, men så ibland stör jag mig på att de är stora och gör så att jag inte får den siluett jag önskar mig.

Om bröst i allmänhet tycker jag inte så mycket alls. Jo, möjligtvis att jag brukar tycka att de är vackra. Varför vet jag inte - jag har ju som sagt inte ett överdrivet sexualiserat förhållande till mina egna bröst - men det finns något som fascinerar med dem. Fasen, jag gillar bröst helt enkelt!

Så, kära bukare, let's talk about boobs! :D
 
Jag satt och funderade lite på det här med bröst tidigare idag (varför inte, liksom?). Och jag kom fram till att jag är intresserad av att veta vad andra tycker.

Vad har du för relation till dina bröst?
Tycker du om dem? Varför/varför inte?
Vad tänker du om bröst i allmänhet?

Själv får jag erkänna att jag är ganska okänslig ifråga om mina bröst. De finns där, de tar plats (bokstavligt) och de har varit vansinnigt praktiska att ha nu när jag har ammat. För det mesta tycker jag att de är fina, men så ibland stör jag mig på att de är stora och gör så att jag inte får den siluett jag önskar mig.

Om bröst i allmänhet tycker jag inte så mycket alls. Jo, möjligtvis att jag brukar tycka att de är vackra. Varför vet jag inte - jag har ju som sagt inte ett överdrivet sexualiserat förhållande till mina egna bröst - men det finns något som fascinerar med dem. Fasen, jag gillar bröst helt enkelt!

Så, kära bukare, let's talk about boobs! :D

Jag gillar mina bröst asmycket faktiskt :D
Tycker att de är vansinnigt snygga, haha. De hade dock gärna fått vara en storlek större. :p
 
Nja jag tycker väl mest att de är klumpar av fett som hänger där.

Ivägen är dom också. Sen så har dom vuxit två storlekar de senaste månaderna och växer fortfarande... Började äta diane mot dålig hy och fick stora boobs på köpet.

Kan inte köpa HMs fina små sommarklänningar längre. Brösten får inte plats i storlek s eller 36.
 
Jag gillar mina bröst jättemycket, tycker de är suveränt fina. Gillar också att gå utan bh, tycker det är så himla fint och känner mig så fri då.

Andras bröst har jag inga åsikter om generellt.
 
Älskar dem!
De är fina och härliga, sitter där de ska men har lite opraktisk storlek och jag skulle kunna tänka mig att de vore helt perfekta när jag har gått ner några kilon.

Jag brukar även rasta dem emellanåt, är grym på att twirla med nipple tassels :D
 
Jag är nöjd med mina bröst! Har förvisso bara A-kupa, men får sjukt mycket komplimanger för dem av (sex)partners, och därtill tycker jag att storleken gör att kläder sitter snyggt oavsett skärning och modell. Därtill hade stora bröst sett groteskt onaturligt ut på mig som är östasiat.

Bröst i allmänhet har jag inga tankar om, jag är bara intresserad av manliga bröstkorgar och då ska det inte vara några manboobs, tack.
 
Jag HATAR dem - när jag har BH på mig. För jag tycker fasen inte att de passar i BH. Jag går utan BH så mycket jag kan, måste jag ha något så har jag sportBH. Men helst ett tight linne under alla kläder, eller inget alls.

Vad jag inte gillar är min "cleavage" (vad fan heter det på svenska??), och det gör ju att jag automatiskt väljer bort kläder med djup urringning. Ibland känns det som att de rent anatomiskt är placerade i typ armhålorna :cautious: Och då blir jag lite irriterad. I övrigt hade det varit skönt att inte ha några alls. Har två släktingar som opererat sina, en för att förminska och en annan pga könsbyte.

Fördelen med mina är väl att de är proportionerliga till övriga mig, vilket gör att de sällan avgör om jag kan ha ett plagg eller inte. Är det något som ställer till det är det mina överarmar/axlar, då jag är ganska... "krallig". Så jag kan ha de flesta normala storlekar av alla kläder så länge det inte är tighta axlar/ärmar på. Och det är ganska skönt eftersom jag läst så mycket om alla som har så mycket problem med kläder och underkläder som måste specialbeställa till hutlösa priser :eek:
 
Jag HATAR dem - när jag har BH på mig. För jag tycker fasen inte att de passar i BH. Jag går utan BH så mycket jag kan, måste jag ha något så har jag sportBH. Men helst ett tight linne under alla kläder, eller inget alls.

Vad jag inte gillar är min "cleavage" (vad fan heter det på svenska??), och det gör ju att jag automatiskt väljer bort kläder med djup urringning. Ibland känns det som att de rent anatomiskt är placerade i typ armhålorna :cautious: Och då blir jag lite irriterad. I övrigt hade det varit skönt att inte ha några alls. Har två släktingar som opererat sina, en för att förminska och en annan pga könsbyte.

Fördelen med mina är väl att de är proportionerliga till övriga mig, vilket gör att de sällan avgör om jag kan ha ett plagg eller inte. Är det något som ställer till det är det mina överarmar/axlar, då jag är ganska... "krallig". Så jag kan ha de flesta normala storlekar av alla kläder så länge det inte är tighta axlar/ärmar på. Och det är ganska skönt eftersom jag läst så mycket om alla som har så mycket problem med kläder och underkläder som måste specialbeställa till hutlösa priser :eek:
Och med "normala" storlekar menar jag förstås average storlekar som det finns mycket av överallt och alltid finns i butik.
 
Jag älskar oftast mina bröst, tycker de är skitsnygga:D Ibland kan jag dock tycka att de är något för stora eftersom jag tycker stora bröst gör att man ser större ut i hela kroppen. Dessutom kan det vara svårt att hitta klänningar och linnen som sitter fint och inte skriker "boobs" ;)

Men jag är nöjd med mina attribut, har inte behövt använda dem till något särskilt ännu men blir lite sugen på att nipple tassla dem efter @Blueberry beskrivit sin fina bröstdans:D
 
Jag gillar mina bröst. De är fina, mjuka och lagom stora. När jag gick ner i vikt blev de lite mindre men det gör mig inte så jättemycket. Klart de kunde varit lite rundare och fastare men who gives a crap, de är snygga ändå! :D

Om bröst i allmänhet tänker jag inte så mycket. Bara AJ om jag ser någon med stora bröst sporta utan sport-bh :angel:
 
Jag har ingen särskild relation till mina bröst egentligen. En kroppsdel bland alla andra, som ser ut som de gör och det är ingenting jag kan göra nåt åt annat än att acceptera och älska dem för vad de är :) De är små och söta, men ibland skulle jag nog önskat mig något större mest för att de är ganska oproportionella till min övriga kropp. Jag har A-kupa och "fyllig" päronformad kropp, en B-kupa iaf hade nog suttit fint tror jag. I övrigt har jag nog ganska lite åsikter om bröst, ingenting jag tänker på i allmänhet. Inte mina egna heller, trots att det verkligen lät så på mitt inlägg ;)
 
Det är också min generella tanke om jag ser någon med stora bröst som stutsar omkring, AJ med stora bokstäver!

Haha, så roligt! Jag som har små bröst kan inte alls relatera till den känslan och skulle aldrig tänka "Aj!" om jag såg någons bröst studsa omkring. Aldrig känt det liksom! Älskar att gå utan BH (gör det dock bara hemma och på sin höjd slappa promenader) :)
 
Haha, så roligt! Jag som har små bröst kan inte alls relatera till den känslan och skulle aldrig tänka "Aj!" om jag såg någons bröst studsa omkring. Aldrig känt det liksom! Älskar att gå utan BH (gör det dock bara hemma och på sin höjd slappa promenader) :)
Och det där förstår inte jag, som också har små bröst! Inte en chans att jag ens kan ta en promenad utan BH, då gör det så ont att jag smäller av. Vill inte ens tänka på smärtan att TRÄNA utan skulle innebära.
 
Och det där förstår inte jag, som också har små bröst! Inte en chans att jag ens kan ta en promenad utan BH, då gör det så ont att jag smäller av. Vill inte ens tänka på smärtan att TRÄNA utan skulle innebära.

Intressant! Då kanske det beror mer på hur man är byggd och individuella skillnader snarare än storlek på brösten? Skulle ju förklara dessa människor som ni beskriver tränar utan BH trots stora bröst :)
 
@cherie När jag tränar måste jag ha en träningsbehå som verkligen plattar till allt så det liksom ligger helt stilla, annars får jag ont i brösten och vägrar träna:p

Jag kan gå utan behå vissa dagar, vissa dagar finns det inte en chans! Så jag har för mycket hormoner kanske?:confused::cautious: Ellet jag vet inte vad det beror på annars?
 
Jag gillar typ inte mina... De är som allra bäst i bh eller när man har legat ner på rygg en stund. Jag tycker att de är hängiga - men jag har inget sådär att jämföra med, kan vara snedvriden bild som gör det :p
 
@Emtherlia Haha ja! Jag gillar också sportbehå som plattar till och håller på plats, men inte för att det gör ont utan det bara känns skönt att allt hålls på plats ;) Nä, konstigt att det varierar så mycket i smärta! Jag har nog aldrig någonsin haft ont i mina bröst, förutom vid någon enstaka mensperiod men då är de (liiiite) ömt när jag trycker/rör dem, ingen annan slags smärta.
 
Jag kan gå utan behå vissa dagar, vissa dagar finns det inte en chans! Så jag har för mycket hormoner kanske?:confused::cautious: Ellet jag vet inte vad det beror på annars?

Sådär är det för mig ibland också. Vissa dagar ömmar det så fort jag gör annat än att sitta stilla om jag inte har BH, andra dagar går jag timtals utan BH och det är jätteskönt :confused: Måste vara hormoner :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp