bror min vill rida :D

E

eloon__

Som det ser ut nu så ska vi köpa ponny/häst så fort som de nya uteboxarna på stället där jag rider blir klara. :banana: Vet inte om det blir d-ponny eller stor häst men det får vi ta sen.

Igår när jag satt ute med familjen så sa mamma att nästa år vid den här tiden har jag en häst och har säkert haft det ett tag också. Wow vad det kändes kul när hon sa så, min dröm sen jag var 5 typ :love:

Min storebror (2 år äldre) red lite på ridskolan när han var typ 10 och var duktig faktisk :) fast nu har han slutat..

Mina 2 brorsor har varit ganska anti ändå. "Äsch, va ska du ha havremoppe till? Mocka skit hela dagarna o aldrig kunna åka på semester? Köp en hoj istället!" Ungefär så.. Men när mamma hade sagt så igår så sa min brorsa som ridit förut att då skulle han allt testa o rida igen, "Shit va kul" sa han tom! o min lillebror sa att då vill han testa o skritta utan att jag håller i :D

Jag tänker självklart låta dom testa om dom vill! Min lillebror är det inga problem med men jag undrar: Om det blir en (maxad i sånna fall) d-ponny, kan min storebror som är ca 175 och väger 75-80 kg rida den någon gång ibland? Han är inte tjock nån stans, bara att han har massa muskler. Och muskler väger ju mer än fett!

Vad tror ni?
 
Sv: bror min vill rida :D

Din D-ponny klarar av det en stund ibland:cool:
Men att han kan ju inte rida så hårt
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 755
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har varit en till ganska jobbig dag men inte sååå dålig som några har varit nu. Men inte bra heller. Men iallafall så läkaren har...
Svar
11
· Visningar
1 723
Senast: Luff
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej som älskar hästar och tävlar i hoppning upp till LB med min ponny. Nu ska jag äntligen få köpa en ny/en till ponny...
Svar
13
· Visningar
2 507
Senast: Zeed
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 259
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp