Bromsbett? Svullna lymfknutor..?

S

sstina

Min islandshästvalack på 7 år har från nån gång i juni/början på juli haft något som känns som en vanlig galla men den sitter mellan ganascherna, trodde det var ett vanligt bromsbett men det är fortfarande kvar nu och det blir snarare större än mindre. Storleken ligger väl på typ 5 cm eller nånting nu. och nu undrar jag om jag borde ringa vet. o fråga om h*n vet nåt om vad det kan vara eller om jag bara ska låta det vara, det kanske är helt normalt eller? Är/har ni varit med om liknande och vet vad det skulle kunna vara..?

Kan passa på att tillägga att han inte ser eller känns hängig eller sjuk på något sätt.

Tacksam för svar! =)

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 052
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Hästvård Jag upptäckte att min häst var svullen på ena sidan av ganaschen för en vecka sedan, alltså förra söndagen. Det är en mjuk svullnad ca...
Svar
2
· Visningar
4 117
Senast: iloveyou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka