Broms transport

Ahi

Trådstartare
Har en fråga. Jag har en värmlandsvagn -99 när man backar med den så går bromsen i och det spelar inte någon roll vad man gör så kan man inte backa Ska det var så ?.. Tillägas ska att den inte varit så tidigare, men är vi fixade med den idag så blev den så. tacksam för snabbt svar

Sv: Broms transport

självklart ska inte bromsen gå när man backar!!! :eek:

Går bromsen i varje gång ni backar eller bara när ni stöter på motstånd (ex. backe, grop etc) ?

Nej, så ska det ju inte vara. Det är dämparen (heter det så??) som är utsliten och måste bytas.

Det kan bli så om man smörjer påskjutsbromsen för mycket (de två smörjnipplarna ovanpå bromsen)!
Det går som regel att backa ändå, man måste bara börja backa så mycket försiktigare!

Kan även vara fel-justerade så att påskjutsbromsen "slår till" för snabbt, vid för litet tryck. Om man inte vet vad man gör, så lämna in på verkstad så får de justera bromsarna eller åtgärda dem om det är något annat fel.

kanske är det som hänt då för de fixade med bromsarna igår. och innan de smörjde så funkade det ju perfekt, så det borde ju iaf inte vara nått som är utslitet. Men om man smörjt för mycket kommer detta att bli bättre då med tiden eller måste vi lämna in den på verkstad?

Senast ändrad:

nej jag antog oxå det.. den stoppar så fort man backar, funkar endast om man lägger nått emellan så inte bromsen går på.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej kloka buke-folk Min gulliga lilla cocker 1,5 år har börjat skälla på fåglar. Aldrig i kopplet men när han är själv i trädgården...
Svar
4
· Visningar
349
Senast: Sassy
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
953
Senast: Amha
·
Hundhälsa Lyssnade lite på riksdagsdebatten om hundsmuggling och blir sååå beklämd. Nu hamnade jag mitt i och ärligt talat orkade jag inte lyssna...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka