broms,bästa skydd?

I

Icebabe_1

alltså är han plågat av broms,och inga flygmedel hjälper.
nån som har tips?
jag tänkte,alla hatar vitlök,kan man blanda vitlök med vatten å spraya på?

Puttar upp!

Någon måste ju veta! Jag är intresserad av svaren oxå :bow:

jag har inte provat någon av recepten ännu... min pålla är tyvärr inte hemme utan utlånad till en ridskola
981.gif

har du testat nån? vad tycker du om den?

nop,har inte testat ennu,
måste köpa in lite till recepten först,tänkte maka ihop nått av dom i helgen.
hur lenge är pållen utlånat till ridskolan då?

hon skulel vara på 3 ridläger :devil: :mad:
så det blir väl i början av juli *suck*
menjag hinner väl plugga lite till omtentorna..... det enda positiva i det hela!

Vad jag har läst att bromsar har nån blåsa som gör att de kan flyga den måste hela tiden fyllas på med ljus för att de ska kunna flyga och står hästen i inne i stallet så slipper de bromsarna. Fast jag vet inte om jag tycker de stämmer ibland gör det de, då man ser att bromsar "kryper" fram inne i stallet.(kanske en ren tillfällighet) Sen skulle jag inte vilja att min häst stod inne i stallet hela sommaren.och det vill nog inte min häst heller :D. alternativ om insekterna är massor och hästen har problem är ju att ha hästen inne om dagarna och ute på nätterna då det inte är fullt lika mycket insekter. Nån som vet om det där med bromsens blåsa stämmer vore ju roligt att veta i såfall :idea:

jag brukar göra så att hon får gå inne på dagen och ute på natten.
flumedel är inte så bra och dyrt för det har inte hjälpt.
men jag ska prova recept på det jag hittat här (och tipsat om)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 473
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar