Ragge_

Trådstartare
Hej.
Undrar om bröd är bra för hästar ? Ljust bröd är inte bra för kaniner iaf.. :)
 
Sv: Bröd ?

Hästar far nog inte illa av att få knäcke, eller vanligt bröd.
Jag har torkat gamalt matbröd, å brödkanter, så att det blir som knäckebröd. Vilket hästarna älskar!
 
Sv: Bröd ?

Tror inte heller att det är någon större fara, dock ger jag inte mina det. På somrarna är det mycket folk som är ute och promenerar i våra trakter och de har ibland med sig bröd som de matar de andra hästarna med, blev illtokig i somras eftersom en man stod och gav mina hästar bröd, rusade dit fort som attan och skrek åt honom att inte ge mina hästar bröd, tänk om det hade varit sesamfrön på dessa och jag skulle tävlat! Då hade jag kunnat åka dit för doping om jag inte kollat till hästarna just vid det ögonblicket. Som väl är hade vi ingen tävling förrän tre veckor senare. Men jag kan lova att det åkte upp stora skyltar runtom mitt staket som säger att man INTE får ge hästarna något tilltugg alls.
 
Sv: Bröd ?

Det får man ju prova !!

Sätter upp lappar när hästarna är på sommarbete, inte så roligt att dom står å matar dom. Det kan ju vara nåt hästen inte tål lr vad som helst...
Sesamfrön ?
 
Sv: Bröd ?

Vad är det i sesamfrön som kan ge utslag på dopingprov? Eller menar du vallmofrö?

*lånar knapp*

Har man hästar som tävlar bör man nog inte ge bröd till dem, just för risken för att få ett oavsiktligt positivt dopingprov.
 
Senast ändrad:
Sv: Bröd ?

Jag visste inte heller de ? Men hon skrev kanske fel... annars så har vi ju lärt oss nåt nytt :P :smirk: :rofl:
 
Sv: Bröd ?

va? är inte ljust bröd bra för kaniner varför inte? jag ger aldrig kaninerna bröd som inte är torkat men är det oxå farligt eller? trodde inte man kunde ge "blött" bröd till kaninerna eller hur man ska säja
 
Sv: Bröd ?

Nja, jag vet inte riktigt. Men läste nån stans att man skulle ge kaniner grovt bröd och ljust kunde dom få ont i magen av.
Björkkvistar är oxå bra för dom !! :smirk:
 
Sv: Bröd ?

Hmm, sesam eller vallmo, något av dessa ger iaf positivt svar på eventuellt dopingprov, inget vidare!
 
Sv: Bröd ?

Vallmofrö vet jag kan ge positivt dopingprov, det har förekommit. Tänkte du kanske visste något jag missat om sesamfrön...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 070
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 086
Senast: linnsan
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 406
Senast: Hgfy
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 479
Senast: amsway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp