Broddarna på guldskor

G

Galadriel

Började fundera på hästens vinterskor idag. Jag tycker de här guldskorna ser så bra ut, men räcker det verkligen med de små broddarna på vintern? Eller är det bättre att ha vanliga skor med 4 broddar/hov?

jag har guldskor runt om och jag tycker att broddarna räcker gott å väl.

Jag föredrar guldskor framför vanliga med 4 brodd.
6 st broddar ger mer grepp verkar det som. Tycker jag i alla fall, och säkerligen många fler eftersom de flitigt används på travhästar som måste kunna springa bra även när det är is ute.

Tack för svaren! Då hoppas jag det blir såna nästa gång!

Det spelar väl ingen roll hur stora broddarna är om man har snösulor, för då räcker de ju ner till backen hur som helst...
Har man inte snösulor hjälper ju inte broddarna särskilt mycket och då har storleken heller ingen betydelse. Små är ju kanske bättre ur tramp/skadesynpunkt då de stora säkert gör större sår.
/Funderar Mitrolle...

Antar att du menar om det blir styltor ?
Men det kanske inte alltid är kramsnö eller någon snö alls utan bara halt, Jag själv har 4 brodd och 8mm och tycker det räcker gott och väl, fast bor ju i sthlm där vi inte får så mkt snö.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 369
Senast: Miingla
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
702
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 477
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar