C

Cronis

Vad har ni för broddar?

Jag har gått igenom min broddsamling och insåg att mina gräsbrodd inte är vad dom borde.
Vad har ni för brodd? Visa gärna någon bild, om det är möjligt så jag vet va jag ska leta efter. :)

Sv: Broddar

Bilder har jag inga men jag har "vanliga" ganska stora fyrkantiga i yttertrakterna och mindre runda i innertrakterna.
det har funkat superbra på allt från torr gräsbana (då använder jag slitna fyrkantiga som har blivit lite kortare), till riktig leråker.

Jag har vanliga normala gräsbrodd :p hemma, har legat i flera år...:eek:
Men jag ska ju bara iväg å träna, inget seriöst utan bara på skoj. Så det borde väl räcka med 2 i varje väl?

nr1.jpg
Observera att det inte är min brodd på bilden då mina är orangea...

Ja, det är sånna broddar jag har i yttertrakterna.
När jag bett om broddråd här på buke så har alla rekomenderat att bara ha traktbrodd då det är för stor säkerhetsrisk med tåbrodd och det stämmer bra med det jag lärde mig inom galoppen. Tågrepp ökar risken för senskador avsevärt.....

Liknande trådar

Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
824
Senast: Shixle
·
Ridning När det är snö och is ute har jag nuförtiden alltid broddar i, traktbrodd runt om. Ofta behövs broddarna extra mycket när man ska åka på...
2
Svar
31
· Visningar
4 041
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan...
Svar
15
· Visningar
660
Senast: Liten
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka