Shimzy
Trådstartare
idag var jag å stallkompisen hos vetrinären med hennes häst som på något sätt lyckats sparka sig själv på en framkota, på framsidan! (min häst är inte broddad så de kan inte vara han!) vetrinären konstaterade emd en gågn att det var en brodd som gjort skadan. han har gjort hål i senan och slått in till benet.. så det blev 6 styng å dränage å smärtstillande å antibiotika
och boxvila i 2 månader
nu till min fråga...vågar man brodda? min fumliga 4åring har ju inte sten koll på sina ben.. men villj u inte att han halkar heller?!
så då funderar man ju på om boots å lindor vore ett alternativ, men hur gör man då i ett stall där inte täckesbyten ingår..tror ju knappast de kan tänka sig å linda honom varje morgon å av varje kväll....!!
hööks har ju ett "färdigt" stallbandage..kan det vara ett alternativ? kan han ha dem på dygnet runt?
hjälp...förvirrad först häst ägare
och boxvila i 2 månader
nu till min fråga...vågar man brodda? min fumliga 4åring har ju inte sten koll på sina ben.. men villj u inte att han halkar heller?!
så då funderar man ju på om boots å lindor vore ett alternativ, men hur gör man då i ett stall där inte täckesbyten ingår..tror ju knappast de kan tänka sig å linda honom varje morgon å av varje kväll....!!
hööks har ju ett "färdigt" stallbandage..kan det vara ett alternativ? kan han ha dem på dygnet runt?
hjälp...förvirrad först häst ägare