Broddar inne

S

Spirelli

Kan man åk aoch träna i ridhus med broddar? Har skor och broddar fram, låga, mest för att det är så halt i hage och stallplan. Behöver dem ju ute ett tag till men nu börjar inomhusträningen. Den ena kunde jag bara inte rubba idag. Därför får alla sitta. Hoppträning förresten.

De flesta hästar som står på anläggningar har ju brodd i hela tiden eftersom de också står i hage och rids ute! Eftersom underlaget är mjukt i ridhuset skulle inte jag tycka att det spelar någon roll. Är nog större risk för skador i transporten i så fall.

Klart de kan sitta kvar! :)

Min pålle tränas i ridhuset varje dag + skritt till & från ridhuset & ut & in i hagen. Blir ju väldigt varierande underlag och skulle bli alldeles för komplicerat att behöva brodda av & på varenda gång.

Men för säkerhets skull brukar min pålle ha boots när jag hoppar & hon är broddad.

det är klart. ja rider upp till ridhus och då¨måste ja har brodd, har aldrig varit några problem med att varken rida hårda dressyr pass och hoppa, fast då tar ja bort brodden fram..

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 371
Senast: Miingla
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
750
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 482
Senast: valy
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka