S

spindel_17

hej........
hur gör ni jag funderar att ha kvar skorna runt om
med broddar o sulor....hur gör ni???:p :bump: :smirk: :cool:

Sv: broddad??

Min hovis kommer om en timme och skor med snöklampsula och vinterskor med 4 broddar/sko. Dom går tillsammans med 2 andra hästar och en av dom kommer att skos med brodd senare och den andra går nog barfota i vinter (travhäst som vilar efter skada).
Tyvärr så gick den 5;e hästen omkull ihagen för över en månad sedan och föll så att bakbenet gick av nedanför knät, det var varken snö eller is ute, utan en sommarhage. Så olyckor händer hur man än gör. Det hade nog inte hjälpt henne om hon varit broddad heller.

Sv: broddad??

Snösulor och 4 brodd runt om.

Tar av alltihopa när isen smälter på våren, inte någon gång under vintern.:)

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 977
Senast: QueenLilith
·
Ridning När det är snö och is ute har jag nuförtiden alltid broddar i, traktbrodd runt om. Ofta behövs broddarna extra mycket när man ska åka på...
2
Svar
31
· Visningar
4 043
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 937
Senast: Missemus
·
Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 317
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA