Brodd skada på has spetsen??

Charlottee

Trådstartare
Var ute och red på unghästen idag och på något vis har hon lyckas att trampa sig med brodden på has spetsen!? Det var ganska djupt men såg ändå ytligt ut så jag tvättatde rent och ska hålla det under uppsikt, men nu till min fråga...Finns det någon led eller något annat ömtåligt där som kan kommit till skada?:( Såret var självklart ej in till benet.

Hästen i sig har ganska mycket swung och höga ben rörelser så jag är inte alls så förvånad igentligen att hon lyckades trampa sig ända "där uppe!":bump:

Tacksam för svar...

Mvh,C

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 898
Senast: starcraft
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 805
Senast: höstmåne
·
C
Hästvård I lördags transporterade jag hästen och oturligt nog råkade hon trampa sig :( Hade skydd men hästen levde rövare och fick av sig det ena...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Miaa
·
P
Hästvård För knappt två veckor sedan lyckades min häst på okänt sätt skada insidan av hasen. Ett ganska rejält sår som han blev riktigt halt av i...
Svar
1
· Visningar
1 014
Senast: Pause
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka