Brit care veterinärfoder

Philosophia

Trådstartare
Jag vet att många är nöjda med Brit Cares foder, men hur är deras veterinärfoder? Håller det samma standard som t.ex. Hills och RC så att man vågar ge det till hund med njursvikt?
 
Jag vet att många är nöjda med Brit Cares foder, men hur är deras veterinärfoder? Håller det samma standard som t.ex. Hills och RC så att man vågar ge det till hund med njursvikt?
Jag tror inte att det håller samma standard i produktionen men analysen ska ju stämma överens ändå.
Jag kollade själv på det fodret men läste sedan att det ska ha väldigt dålig smaklighet.
Till min förra hund med njursvikt gav jag RC och ibland Rocco och Arions njurfoder från zooplus (henne behövde jag i perioder variera foder på). Nuvarande får Purinas njurfoder.
 
Jag tror inte att det håller samma standard i produktionen men analysen ska ju stämma överens ändå.
Jag kollade själv på det fodret men läste sedan att det ska ha väldigt dålig smaklighet.
Till min förra hund med njursvikt gav jag RC och ibland Rocco och Arions njurfoder från zooplus (henne behövde jag i perioder variera foder på). Nuvarande får Purinas njurfoder.

Tack! Då kikar jag nog på något av de andra märkena som du nämner. Rocco var helt nytt för mig.

Det verkar vara svårt att få tag på både RC och Hills våtfoder fysiskt i butik. Jag har köpt RCs torrfoder men hon ska ha så stor volym av det att hon lessnar innan hon har ätit upp allt, så jag behöver nog köra på en blandning av torrfoder och våtfoder.
 
Tack! Då kikar jag nog på något av de andra märkena som du nämner. Rocco var helt nytt för mig.

Det verkar vara svårt att få tag på både RC och Hills våtfoder fysiskt i butik. Jag har köpt RCs torrfoder men hon ska ha så stor volym av det att hon lessnar innan hon har ätit upp allt, så jag behöver nog köra på en blandning av torrfoder och våtfoder.
På zooplus finns det flera olika våtfoder för njursvikt, jag brukade köpa olika sorter och blanda. Tror det även finns Animonda, Rinti och Advance i njurfoder. Minns inte riktigt alla sorter men de har flera stycken som är prisvärda dessutom.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 973
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 736
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Min hund har åkt på rejäl gastrit. Hon har tidigare visat små tecken på kronisk gastrit (rapningar ibland, kräsen osv) men det har...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: Nevermind
·
Hundhälsa I våras fick min lilla JRT tik på 14 år akut bukspottskörtelinflammation. Hon blev pigg och frisk på mindre än en vecka och blev...
2
Svar
22
· Visningar
2 501
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp