Bristningar/åderbråck!

IrpaSnirpa

Trådstartare
Lägger in min tråd här också då man oftast får bäst svar på detta forumet.. :angel:

Jag har sedan magen började synas fått väldigt mycket bristningar, inte bara över magen utan också "under" magen. Svårt att förklara. Precis ovanför blygbenet. Där är det såpass illa att huden numera bildat sig en ficka, jag kan ta tag i huden som hänger som om att det vore ett handtag.

De bristningar som tidigare var där har nu eskalerat till att bli stora, onda åderbråck, vilket gör att jag får ingen som helst sömn. Dom värker och sticker HELA nätterna, och hela dagarna. Jag har försökt att linda in det så det inte skall hänga så som det gör, men det hjälper inte för då gör ju lindan ont istället. Jag kan inte ha trosor på mig längre, för alla hamnar under fickan, och de som inte gör det klämmer och skaver istället mot "fickan".

Jag har BF den 20 oktober, och jag ser inte framemot det just för att jag vet att just dessa bristningarna inte kommer att försvinna så fint som alla säger att de skall göra. Det är liksom försent.

Kan säga att jag är överviktig, men inte så att borde ha blivit såhär, detta är nog mest pga att jag lät mina magmuskler tvinna ut i början av grav då jag hörde att magmuskler och förlossning inte var en bra kombination (jag skall skälla på personen som sa det).

Är det någon mer (det måste det väl ändå vara) som har det såhär?
Och följdfrågan,
Är det någon som vet hur man skall gå tillväga för att få operera bort detta utan att själv behöva betala för en "skönhets operation"? Jag går gärna runt med min lilla ficka, men utan åderbråck...

/A
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

jag fick så.. men nu e det borta då jag gjort bukplastik och sytt ihop bukmusklerna :) min op kostade 40.000 kr
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

Jag har planerat att göra en bukplastik när vi har pengar till det.
Jag fick två barn tätt som jag bar långt ned, har provat banta och träna bort det men nej det är jättemkt löst skinn.
Har massa bristningar även på låren både fram och baksida samt mellan benen och på brösten men bristningarna kan jag leva med.

Dock får jag ont av magen som skaver.
Vi ska nog ha iaf ett barn till om det vill sig i framtiden, så jag får nog vänta.
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

Tack för svar!

Är det någon skillnad när man har åderbråck? Dom drar ju inte sig tillbaka på samma sätt, och det gör ont. Idagsläget vet jag inte vad som är värst, sammandragningarna och värkarna eller värken från åderbråcken. Saknar den där sköna sömnen som jag hade för ett par veckor sedan..

Jag är ju inte ute efter en skönhetsoperation som sagt, utan bara bli av med smärtan.. 40 000 har jag verkligen inte att lägga på en OP, sälja hästarna visst, men då finns det viktigare saker att lägga de pengarna på... :/
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

*Trådkapning*
Filiduttan! Har du gjort din nu, hur känns det? Dum fråga förstås... Det kanske blir före-efter och efterbilder sen eller?
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

jag fick så.. men nu e det borta då jag gjort bukplastik och sytt ihop bukmusklerna :) min op kostade 40.000 kr

Visste inte att man kunde göra så. Själv har jag flera cm mellan mina magmuskler och ibland lägger de sig över varandra så man får trycka tillbaka dem och det var 1 år sedan jag fick barn.
*ursäkta trådkapningen*
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

Jag hade gärna tagit ett kort och visat, men jag själv äcklas av synen av det och vill inte utsätta fler människor för mardrömmar..

Min stackars sambo får ju höra mig gnälla, han säger att jag är "lika fin" för det, men det skall han ju säga för att hålla mig glad och positiv..

Det handlar ju mycket om hur man själv mår och ter sig. Får jag ingen op för åderbråcken så kommer jag sälja det kommande fölet för att kunna genomgå en operation, det bestämde jag (vi) igår.. Viktigast var tydligen att jag mådde bra och inte har ont. Men jag kommer ge det ett år eller två och sätta igång med träningen som jag tänkt, ger det inget resultat så är det ju bara till att fundera över en OP..

Det värsta är ju bara att dom sväller, ibland är åderbråcken såpass stora att det känns som om att de skall spricka ännu mer, och när jag rör mig på natten så känner man ibland en ny bristning komma.. Det är jobbigt som bara den, och bidrar till att ens mage inte alls är lika rund och fin som alla andras bebismagar..

Men bebisen mår bra, och det är det viktigaste i nuläget.
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

Detta är inget du vill höra men en bekant till mig hade väldigt ont av åderbråck i slutet av sin graviditet, dom var groteska och jag betvivlar inte för 5 öre att dina också är det.

Jag har sett dom igen för nån vecka sedan och det är nu två år sedan hon förlöstes och dom syns inte och hon har inte ont av dom nåmera heller. Lite lustigt att du skulle göra en sån här tråd så snart efter att jag frågade om hur hennes åderbråck var nu, det är ändå två år sedan hon födde sin flicka och jag har inte tänkt på dom alls fram till för någon vecka sedan.

Nu ska vi hålla tummar och tår att det blir det samma för dig och att du slipper en OP.
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

Du får komma hit och titta!!

Förmodligen den enda flicka i världen jag skulle våga dra ner brallorna framför.. :angel:

Var på den där barnaffären i Erikslund idag och köpte babyskydd till bilen, där hade de någon tvärbra grej som jag borde köpt i början av grav, den såg ut att hålla upp magen väldigt skönt.. Nu är det lite sent för det..

Men ja, jag kommer ge det 1-2 år innan jag besämmer mig för OP.. För att se om det kan "självläka"..
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

har man bråck och medicinska problem vilket man ofta har kan ju landstinget betala... man kan be om remiss hos sin läkare för bedömning hos kirurg..... jag valde göra privat eftersom här finns det bara allmänkirurger i närheten att välja på.... om jag bott i sthlms län tex hade jag ju haft flera plastikkirurger att välja på :)
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

Kan tänka mig att det finns fler alternativ för oss i denna delen av Sverige ja. Trist egentligen med tanke på att vi alla är människor och borde ha samma förutsättningar.

Jag får se vad läkaren säger efter förlossningen, min BM är lite orolig för alla bristningar, just för att de gör ont. Men som hon säger så har det gått lite för långt för att några hjälpmedel skall kunna fungera. Nu smörjer jag in dem flera gånger per dag istället, det lindrar lite och tar bort svullnaden ett tag..
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

Gjorde min op för en vecka sedan, har inte sett mig själv är bandagerad men 1.7 kilo togs bort.... är dock nojjig man är så svullen och "kärlkeshandtagen" är ju gigantiska fortfarande... men kirurgerna är inga magiker, jag hade så mkt hud att för bästa resultat hade ett bodylift behövts, man går alltså runt om då och tar hud från rygg och hfter..... får stygn runt om... det är dock minst det dubbla i kostnad och finns bara så vitt jag vet söderut och fåtal kirurger gör de ingreppen.... kanske får göra butt-lift sen då hahaha :rofl:
före-bilder:
http://www.familjeliv.se/krypin/wellah/gallery/php9afzwt.jpg
http://www.familjeliv.se/krypin/wellah/gallery/php7fvoe0.jpg

huden på höfterna och låren är eg mina största komplex... men jag får acceptera att det är gördlar och sånt som får gälla resten av livet om man ska "känna sig fin"
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

Hoppas du ska slippa mer problem, mina bristningar kliade som fasen minns jag (ja även efter förlossning).... har en internetkompis som gick upp kring 50 kg hon med hennes mage var så gigantisk att hon fick inte bara bristningar, magen sprack också :( hon fick köttsår :(
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

Jag känner en som har opererat bort "överskottsskinn" som hon fick i samband med 2 graviditeter, nu vet jag inte om det är det du menar att du har. Det var en läkare som såg henne i samband med ett läkarbesök av annan orsak som tyckte hon borde ta bort det och det gjorde hon också. Det gick under den vanliga sjukvården.
Min svägerska har väldiga åderbrock, den kommer inte efter graviditet utan i hennes fall är det ärfligt. Hon sökte först genom den vanliga sjukvården, men det var väldigt lång kö till just en sådan operation, så hon gjorde det privat då hon hade ont av sina och står och går mycket i sitt yrke.
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

Du får komma hit och titta!!

Förmodligen den enda flicka i världen jag skulle våga dra ner brallorna framför.. :angel:


Det är ju ett bra tag sedan vi drack kaffe och gnällde av oss så det börjar bli dags för ett besök med blottning på schemat :D
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

Hmm...
Min överskottshud är ju iofs vadderad också :angel:, men den är tamejråttan minst lika omfattande som din...
Jag ska försöka få den åtgärdad om jag lyckas gå ner 20 till i vikt, innan dess känns det meningslöst...
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

Jag funderar på om det finns nåt ställe dit man kan sälja överskottshud...Isåfall har jag ca 10 kilo att bli av med. :rofl: Fast vad finns det för nån som vill ha begagnade bristningar:angel:

Om jag nån gång gör en fettsugning så ska jag banne mig gå till min favoritpizzeria med fettet och ge tillbaka det:devil:


Skämt åsido. Jag skulle gärna göra en bukplastik, men efter tre kejsarsnitt och därefter en bråckoperation så är inte tanken så lockande på ytterligare en operation. Men det är ganska jobbigt att ha så mkt häng på magen så jag får lyfta den för att torka under när jag har duschat. En annan tråkig sak är när jag köper nya vackra underkläder och magen hänger i veck så att det sticker ut nere vid benen på trosorna:eek::(
 
Sv: Bristningar/åderbråck!

Hujedamej, köttsår:(

Jag fick massor av bristningar på magen med första barnet, hon var så stor så magen tänjdes ut till bristningsgränsen. Dessutom hade jag graviditetsklåda på magen. Jag kommer speciellt ihåg en gång när jag låg i badkaret och magen kliade. När jag kliade på magen så såg jag hur huden bara sprack upp i blodröda bristningar. Huden var alltså så utspänd så den tålde inte att bli kliad på, det var ganska otäckt!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej hej.. nu kommer jag att blotta mig här.. jag har nämligen ett litet problem med min kropp.. Jag gick upp 30kg under min grav, för...
2
Svar
28
· Visningar
13 020
Senast: Jane_Done
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp