Thunder

Trådstartare
Min katt slickar på kranen i vasken, och även kranen i badrummet. Det är väldigt uppenbart att hon "letar" efter något. Kan hon ha brist på järn eller kalk ? Hon äter Royal canins sensible, hon har känslig mage. För övrigt är hon pigg och glad, har inte magrat. Någon som har varit med om liknande ?
 
Sv: Brist ?

Även om hon har friskt vatten i skålar visar hon att hon vill ha vatten från kranen. Två av mina katter vill att jag sätter på kranen i badkaret. De är noga med hur det ska vara. Strålen ska vara så tunn som möjligt så det inte stänker när de dricker, men det får inte bara droppa.
 
Sv: Brist ?

Jag har prövat att sätta på kranen, men då hoppar hon bara ner och går iväg.

Ni tror alltså att hon bara är törstig ? Hon är 2 år och har alltid varit nöjd med vatten skålen. Men det passar kanske inte damen längre :p
 
Sv: Brist ?

Vad gör hon om du låter kranen droppa?
Mina dricker hellre från kranen, men inte när det rinner för fort.
 
Sv: Brist ?

Jag har två katter som gärna slickar och dricker ur kranen. Jag har även en luftfuktare som vattnet rör sig som en fontän, den är mycket poppis. Jag har hört att det ska finnas vattenskålar med vatten som cirkulerar, någon som vet var man kan hitta den?:laugh:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
788
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Asko
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Marvin
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp