Brist på begagnade selar i storlek mini

F

Fjunet

Har de senaste dagarna läst en massa annonser med begagnad körutrustning. Men inte en gång har jag sett en annons angående en sele som passar minishettis! Är det så att de små är sååå underbara att köra att man helt enkelt håller hårt i selarna? :angel: Det kryllar av selar i storlek standardshettis, men mini finns inte alls :confused: Om bara hästen var 10 cm högre, dvs 93 istället för 83 :(

Sv: Brist på begagnade selar i storlek mini

Jag har en fin sele till salu. :angel:
Min shettis är inte riktigt lika lite som din i mankhöjd, men väldigt nätt med kort rygg!
Jag hade en sadelmakare sy om min sele eftersom den var för stor.. Så en komplett bröstsele med giggdäckel baksele o draglinor finns om du är intresserad ;) ;)

Jag tror ju överhuvudtaget att bristen på BRA selar till små ponnyer är stor, eftersom ju mindre häst, ju mindre tid o pengar läggs på den Alltså blir det en tusenkronorssele från börjes.

Jag tror du får börja söka dig till england o usa, där det är väldigt populärt med dessa småttingar och de har även bra selar gjorda för små ponnyer. Har faktiskt aldrig sett en skitsele på en utlänsk postorderfirma. Är skitselen en svensk uppfinning? (som vi inte kan vara stolta över)

Jag undrar jag om den verkligen är svensk. Såg en artikel i nån lantbrukstidning vi hade här hemma från nåt fattigare land, minns inte vilket, kan varit ryssland. Där var bild på en gubbe som körde med två slitna eländen till kusar med varsin skitsele modell börjes i uråldrigt skick på. De kördes i par och drog nog en harv tror jag.
Här kan vi verkligen börja snacka bruten draglinje.

Fjunet skrev:
Har de senaste dagarna läst en massa annonser med begagnad körutrustning. Men inte en gång har jag sett en annons angående en sele som passar minishettis! Är det så att de små är sååå underbara att köra att man helt enkelt håller hårt i selarna? :angel: Det kryllar av selar i storlek standardshettis, men mini finns inte alls :confused: Om bara hästen var 10 cm högre, dvs 93 istället för 83 :(

Kan du int ge hästen mer mat så han växer? Annars så får du väl sy en sele kompis.

fast...om de kördes i par och drog en harv så hade de antagligen bara draglinor o svängel, alltså funkar selen hyfsat!
Kanske hade han köpt den från börjes? Haha!

snigelfarmor skrev:
fast...om de kördes i par och drog en harv så hade de antagligen bara draglinor o svängel, alltså funkar selen hyfsat!
Kanske hade han köpt den från börjes? Haha!

Varför skrattar du åt Börjes, kompis?

Liknande trådar

Ö
Körning Hej, ny här på buke men har suttit o läst era trådar i flera år... Nu är det så att jag tänkt o köra in min shettis och köpa ny...
Svar
14
· Visningar
1 599
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka