Brist i foderstaten?

Gallardo

Trådstartare
Om en häst är väldigt "mjällig" i botten på man och svans, fattas det något i foderstaten då eller ska det vara så?
Jag kanske bara är orolig i onödan, men tänkte kolla om någon vet något om det ;)

Sv: Brist i foderstaten?

Det beror väl på vad som menas med väldigt mjällig, men visst har dom mjäll längst in. Är inget jag igentligen tänkt på om det ska vara sp lr inte.. :crazy:

Hehe.. Jag kanske bara är nojig. Jag har bara haft honom i två veckor, så jag kollar varenda millimeter av honom varenda dag. Direkt när jag upptäcker något nytt, så tror jag det värsta ;)

har inte testat detta själv men något jag hört och läst ska vara bra mot mjäll i man/svans och päls är groddolja!

men som sagt, inget jag testat själv eller vet huruvida det fungerar eller ej. men det kan ju vara värt att kolla upp! :)

Hehe, jo det brukar vara så i början :). Me ndet är ju bra då vet man ju när något är fel sen :)

Min häst får mycket mjäll i päls + svans när hans mage är i olag. Han får därför 4-5 dl foderjäst om dagen, det funkar super! Han hade även problen med svamp (vitt mjäll, pälsen lossnade, kliade) i svansen och på benen, det har helt försvunnit. Dessutom har han en kalasfin päls pga. det höga innehållet av b-vitamin! De får mkt finare pälskvalitet!

Men vad räknas som mkt mjäll ?? :confused: Inegn som har någon bild ?? Jag kan kanske föröska ta en bild på min häst imorgon så kan man jämföra ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: AbCdE
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 055
Senast: fio
·
Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
504
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka