C
CarolineNSV
ser min häst knepig ut över ryggen eller inbillar ja mig bara... tycker att de fattas väääldigt mkt muskler.. kan han ha brist på nått? vilken är bästa träningen för att sätta muskler på "lår" ..hopp, klättring?
![6030071.jpg](http://efterfesten.com/img/album/1/7/6030071.jpg)
![6030093.jpg](http://efterfesten.com/img/album/3/9/6030093.jpg)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sista bilden är för suddig för jag ska se ngt att tala om. De andra två bilderna är väldigt skumma vinklar, och svårt när du inte säger vad det är du är orolig för. Men av de två bilderna i skumma vinklar så ser jag inga konstigheter att oroa sig över?
På den suddiga bilden ser han lång, lite sänkt och lite karpig ut, men det behövs en bättre bild för att säga ngt.
Muskelmässigt säger sista bilden inget, de ur skumma vinklar ser han okej ut muskelmässigt, men en bild med bättre skärpa rakt från sidan skulle vara bra =)
Vad är det du är orolig över? =)
i somras var han dock en riktig tjockis.. och han har aldrig haft ordentliga muskler samt kondition... han känns mer normalviktig och ser och verkar må sundare nu än då.
Om du har känslan av att han tappat över ryggen skulle jag ta den på allvar om jag vore du. Vi här på buke kan ju kika på ett kort och tycka det ser okej ut, vi vet ju inte hur det såg ut innan.
Men tycker du han har tappat så kolla upp foderstaten, kvoten energi och protein. Samt kolla upp sadeln. Om du vill kan du lägga in en bild med honom sadlad så går det iaf att säga om den ligger helt åt helsike i alla fall. Dock går det inte säga 'den passa bra' utefter bild enbart, men värsta avarterna kan man konstatera på bild med, om det skulle vara så. (Den tråden hör dock hemma på utrustningen)
Inget anmärkningsvärt på bilderna (inte mkt som går att se heller iofs tyvärr). Men stället du beskriver att han börjar bli insjunken är tyvärr en klassisker vid för trång sadel. Det blir muskelatrofi där när sadeln trycker.
Tycker du snarast ska kolla upp sadeln med en duktig sadelmakare/sadelutprovare! Och så ska dus träcka på dig lite för att du noterade det tidigt, och inte bara viftade bort det.
Och lycka till.
Har du någon höanalys då? För det är även en 'populär tid' för en proteinbrist att börja synas för ögat. Du kan ju ha mer än ett problem.