Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har kombin, superbra fjädring, stabil, bekväm - MEN tung! Så det är bra att ha en annan lite lättare vagn också, iallafall när det är dags att sitta. Bara ett tips
Jag har 3 vagnar nu En Brio för promenaderna i skogen, hemma promenaderna etc.
Sen har jag en sulky som man kan knäppa fast babyskyddet i, väger inget och är jättesmart när man skall handla, och när lilltjejen sover i bilen, då kan jag flytta mellan bil och vagn utan att väcka och krångla. Bara snäppa loss ur basen i bilen, och snäppa i vagnen. Sedan har man ju en sulky som sittvagn också (men frånvänd, så den kommer jag inte använda förrän hon är över ett år). Den kostade typ 6-700 spänn, så det var ingen stor investering heller.
Sedan har jag just köpt en till lätt sittvagn som är vändbar för småpromenader, buss etc (Se tråden 'bra sittvagnstips'). Den kan dessutom få plats i lillbilen.
Ja, det är en bra vagn. Nu har jag inte haft någon annan att jämföra med men jag är supernöjd!
Det som är ett litet minus är att den har blivit mycket solblekt , men vi är ju ute i princip hela tiden så det är svårt att hålla den från solen hela tiden. Jag har en grå.
Hänger på lite här: Håller på att kika runt efter vagn nu, ska ha barn om en o en halv månad är det meningen. Har sett ganska mga Brio Duo på beg marknaden o undrar hur klumpiga/smidiga de är i förhållande till andra vagnar?
Mitten!
Sulkyn man kan sätta dit babyskyddet i verkar ju helsmart att ta med i bil etc! Var har du hittat den, tar den mkt plats och krävs det något speciellt märke av babyskydd till den?
Min tycker jag är himla smidig fast den är stor och med "fasta" hjul. Inga problem att ratta runt bland butiker eller ute i skogen. Den rulla mycket av sig själv också jämfört med den Emmaljunga jag kört som man fick putta hela tiden.
Man snäpper fast babyskyddet med ryggen mot den lilla svarta 'brickan', så babyn har ansiktet mot den som drar. Jättebra, man kan dra båda solskydden ihop så bebisen är helt täckt
De hör ju ihop, så att säga, men andra babyskydd har nog andra vagnar som passar. Jag köpte mitt kit på barnens hus. Jag tyckte det kändes onödigt innan snorpan föddes, men nu är jag SÅ glad!! Man fäller ihop vagnen med en enkel rörelse, och när man drar den ur bilen kan man snabbt få till knixen så man bara 'skakar ut' den. Och den väger ingenting! Och den passar även i vår lilla bil
Köpte min Brio begagnad och den är rätt tung, men den har ju ett lättare chassi också. Den är super i skog och mark, men jag tycker den är lite omständig att ha med i bilen, spec vid kortare turer. Jag är glad att jag inte köpte en helt ny, för då känns det bättre att kunna köpa fler vagnar med olika 'inriktningar' beroende på vad man skall göra!
Mitten! Jag är ju lite oteknisk måste jag säga, men hur jag än tittar på sulybilden får jag det bara till att barnet sitter vänt ifrån en? Man kan alltså vända sitsen/skyddet mot sig ändå?
Nej, sitsen är vänd bort. Men babyskyddet snäpper man fast med ryggen framåt, så bebisen sitter mot dig När den används som sulky är den bortvänd, så jag kommer inte använda den som sittvagn förrän elina blivit större.
Gravid - 1år
Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Gravid - 1år
Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Hundträning Fast nar man drar ju ut pa tiden innan godiset blir levererat. Jag kallar det for spot. Mina hundar far sta, sitta, ligga pa sin spot sa...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.