Brigadör 1051

Görel

Trådstartare
Moderator
Någon som träffat nån av hans få avkommor? Jag vet att det föddes tre förra året och att han betäckte tio ston förra året, så chansen är kanske inte så stor ;) Men jag tycker att han gör ett trevligt intryck och att han har en intressant komponerad stam som gör att jag är lite sugen på honom till nästa år!

Sv: Brigadör 1051

Jag har kort på en fölis efter honom någonstans på datorn...de som köpte min fölis köpte en efter honom i år.

Jag har inte sett några avkommor, däremot har jag sett hingsten själv en del ute på tävlingar. Stammen tilltalar inte riktigt mig, men det är ju uppenbarligen en fråga om tycke och smak, men hästen som sådan är riktigt fin. Dessutom verkar han vara väldigt klok och lätthanterlig.

Såg honom bl.a. som femåring i Breeders, då han just kommit hem från tävlingar på Zangersheide. Han gav ett väldigt sympatiskt intryck. Inget krångel eller skrikande alls till alla ston på framhoppningen och han såg väldigt ridbar ut, hoppade jättefint och noggrannt också.

Det skulle vara jättekul att få se en fölis efter honom!

Jag har också sett hingsten ett par gånger, och har tyckt om det jag sett! Han har gett ett piggt men coolt intryck, jag tycker att han hoppar bra även om han kunde vara lite kvickare.

Sen så är jag svag för svenska stammar i kombination med riktigt bra importer och tycker att han är en intressant kombination av Leuthen - Irco Marco - Maximus på fädernet och Ciceron och Hurricane xx på mödernet! Att pappa, mamma och mammas helsyster alla tävlat svår hoppning gör honom inte sämre :D Och så har han inte Utrillo i sig, trots att han är svenskfödd!

Görel skrev:
Det skulle vara jättekul att få se en fölis efter honom!

Jag får väl ta kameran med mig nästa gång jag rider ut i skogen (är ju grannens hingst) antar att det går en del fölisar efter honom nere på betet, det svåra är bara att veta vilken av ungarna som är hans.

gylle skrev:
Jag får väl ta kameran med mig nästa gång jag rider ut i skogen (är ju grannens hingst) antar att det går en del fölisar efter honom nere på betet, det svåra är bara att veta vilken av ungarna som är hans.

:D

Du kan kanske fråga grannen?

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka