breedingstock

maja_70

Trådstartare
Jag har en undran ,man får tävla i all breed förstås men quarter / paint tävlingar ?den e väl inte dubbel reggad????
Den e ju paint/quarter mix.

Sv: breedingstock

Breedingstock är en enfärgad paint. Ibland finns det säskilda klasser för dom.

Senast ändrad av en moderator:

Alla Paint shower har klasser för Breedingstock hästar.
Det finns både Halter klasser och performance dvs ridklasser.
På de senaste Paint tävlingarna har man haft både Hunter, Pleasure, Horsemanship, Trail, Reining också halter klasserna förståss.

monke:idea:

Har den en paint och en quarterförälder så är det enbart paintregistrering som gäller och då är det klasserna för Solid Paint Bred som man får starta i.
Uttrycket Breedingstock är numera utbytt mot Solid Paint Bred....:D

/Carina

Exakt!

Om den har en (el båda) förälder som är paint el solid bred paint får den enbart tävla solid bred-klasserna på paintshow.

Om den är dubbelreggad, alltså även reggad quarter (ingen paint förälder alt dubbelreggad förälder och/el quarterförälder) får den tävla quarterklasserna.

Sen får den ju såklart tävla NSBA o SRHA tävlingar också.

Numer krävs ju att minst en förälder är dubbelreggad och den andra quarter för att ett föl ska få bli dubbelreggat....eller att båda föräldrarna är dubbelregade.. :D

/Carina

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
376
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V