Breedersfinalen i FT

Sv: Breedersfinalen i FT

Tobbe mår bra men fick en fraktur på käkbenet.
Hästen hann inte dra upp benen över hindret och gick ner på knä efter och Tobbe for rakt ner backen :crazy:
Hästen fortsatte springa i en fem kilometer till bort från området och blev tillslut inringad av några billister som fångade honom, då var han lite trött och gick snällt hem och såg väldigt nöjd ut med sig själv. :angel: Sen hörde han högtalarna, då ville han hoppa mer ;)

Ja, han hade allt sprungit en bra bit.. :crazy: N-P & co tog ju en fyrhjuling och satte iväg för att leta efter honom.

Såg dig ett par gånger, vi stod ju inte så långt ifrån varandra med transporterna/lastbilen.

Kikar in här lite okunnig och dum. :D
Någon som har bilder från finalen?

Vad jag förstår så gick det väldigt bra för 'våran' lilla Fernet. Underligt hur en sån hemmauppfödning som mest levde i sin hage på egen hand, blev så stor på så kort tid. Roligt, verkligen. :bow: Stallägaren var helt utom sig och checken visade hon upp stoltare än någon. :D

Glömde ge tröstkramar ju :o iaf tröstkramar! till dig, ägare, skötare och Niklas också såklart ...
ja, det var ju bra med insynsskydden och att de ordnade den där lilla 'vad man nu ska kalla det' efteråt där veterinären berättade vad som hänt och man fick ställa frågor...
Inte bara sa direkt i högtalaren vad som hänt, hade känts lite... konstigt

Senast ändrad:

Jag har bilder på Fernet på min hemsida, kolla på hans mors sida bland mina avelsston: www.stallpooh.se, avelssto, Menuette II
Har film också! :)

tintilar skrev:

Vad jag förstår så gick det väldigt bra för 'våran' lilla Fernet. Underligt hur en sån hemmauppfödning som mest levde i sin hage på egen hand, blev så stor på så kort tid. Roligt, verkligen. :bow: Stallägaren var helt utom sig och checken visade hon upp stoltare än någon. :D

Tintilar: Nu blev jag nyfniken.. :o vet jag vem du är? Jag är en nära vän till familjen...

Jag är också fashinerad av Fernets prestation. Och givetvis superglad för att ägarnas och ryttarens skull. Jag hade ingen aning om att han är SÅÅÅÅ bra. :)

tintilar skrev:

Bra förberedd och "iordningställd" :angel: kanske till skillnad från vissa andra :devil: Fernet såg verkligen jättejättefin ut :)

Kalaspinglan skrev:
Var har du filmen någonstans.. Vill också se!!! :)

På datorn än så länge, kan lägga en snutt på hemsidan, men inte denna veckan, åker på lill-semster i morgon. :)

Joooo... Nuuuuu!!
Skicka ett PM när den ligger ute, eller om du vill maila den till mig.. *otålig*

Pooh skrev:
På datorn än så länge, kan lägga en snutt på hemsidan, men inte denna veckan, åker på lill-semster i morgon. :)

Ja, jag tror jag såg dig med men jag vågar ju inte säga hej :o
Lovar att göra det nästa gång :D

Tur för dem att de hittade en fyrhjuling, jag har träningsvärk i benen... jäkla häst, tur han inte skadade sig iaf. :crazy:

Jo, de åkte en bra bit...rätt otroligt att han klarade sig utan skador, galna häst! ;) Han var ju på väg att springa över lite folk på vägen också..

Ja, det gäller att haffa mig! :D Idasagare gjorde det, alltid kul att få ett ansikte på Buke-folk! Såg Pooh också, men där var det jag som inte gick fram & sa hej.. :smirk:

Eller sa ar man lika korkad som du och jag i Frankrike som inte fattade att vi var vilka vi var... ;)

Ssscch! Korkad? Inte vi inte.. :D
Hade förresten inga regnbyxor på mig i söndags=pisseväder... Oväntat? :idea:

Kul att det gick så bra för din nya skrutt förresten!
Själv hade vi väl ingen toppenhelg då, förutom att Snake the Bitch (snyggt smeknamn va?) visade vart skåpet ska stå..! (typ) Han var kanonfin (om det inte hade varit en blind dressyrdomare då..), så nu blir det Pau & Boekelo för honom...håll alla jäkla tummar som finns, för här ska samlas poäng till nästa år! Inte en missad Ribban till..
Tyvärr så ska jag inte med...åker till USA istället.. :smirk:

hur var ryttarfesten detta året då?? den var ju tydligen tråkig förra året.....blev det någon dans nu då? ;)

tänkte åka och titta i söndes men var glad att jag inte gjorde det....dåligt väder, brutna ben, omkullridningar m.m.....

Ryttarfesten var helt ok! Samma show som på Ribban, men den var nästan lika kul nu oxå.. ;) God mat, jättebarbeque & små söta skåne-pågar i nåt live-band som var rätt ok. Och sen det gamla vanliga discodunket. Men det var nice! :smirk:

Pooh: Omg va stor han har blivit! :eek: Minns honom som tunn liten tvååring som hoppade mellan hagarna. :rofl:

Kalaspinglan: Har min häst hos Kreffe nu. Har haft honom där på sommrarna och ska nu ha lösdrift hos dem. Red lite på Tuhaj innan jag fick min egen.

Hur känner du dem? Kanske känner du mig också. :D

Jag har haft min häst där (även innan de flyttade dit). Är mycket god vän med deras äldsta dotter. Skickar ett PM till dig! :-)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka