Breedersfinalen i FT

Sv: Breedersfinalen i FT

Nessan (Lady of Leoness) är nu våran lilla Ängel uppe i Himlen.... Vila i Frid Nessan, du finns alltid kvar i mitt hjärta :cry:

Senast ändrad av en moderator:

Det var ingen rolig tävling :crazy: Det var mycket fel, avramlingar och olyckor. En häst fick nån senskada,
och så er fina häst :( Usch! Jag är glad att jag inte var vid banan och tittade då... Stackars Niklas såg inte speciellt glad ut på väg till prisutdelningen. Det kan inte ha varit lätt att fortsätta rida efter det har hänt något sånt :crazy:

Tur att veterinärerna var skickliga och snabba, så iaf hästen slipper ha ont.
Tänker på dig och alla andra som hade hästen!

Pooh skrev:
Hej, jo alla är chockade än, det var hemskt, men ett mkt proffsigt veterinärteam var ju på plats och det var inga tveksamheter om vad som skulle göras. Nessan togs bort direkt på plats och det kändes helt rätt (men givetvis hemskt).
Hon kom fram till trekombinationen, hoppade fint på första, sedan brakade hon in i tvåan som hade en grav framför sig med bringan, ryttaren flög över hindret, men klarade sig hyffsat. Nessan kom upp ur graven och galopperade bort en bit innan hon stannar. Höger fram hade en riktigt otäck fraktur högt upp på överarmen. :cry:
Första hindret togs bort ur tävlingen efter det, vilket var helt rätt. Ingen ska behöva rida mot det efter att ha sett olyckan. Det hade inte varit schysst rent psykologiskt.
Det var väldigt tråkigt att det skulle gå så illa :cry: ..........hemskt att åka hem utan häst :cry:

Jag tänker på er. Fruktansvärt.

Tröstkramar.

Jag läste i DN i morse vad som hänt, och beklagar verkligen! Är ledsen för din skull!

Tröstkramar till alla inblandade...

Tyckte också det verkade som om allt funkade väldigt "smidigt" med veterinären, det var ju skönt. Och att alla fanns på plats, så beslutet kunde fattas snabbt.
Det är alltid ofattbart hemskt när sånt här händer, man blir verkligen illa till mods. Framridningen var väldigt nerstämd efter olyckan.

Nicke är som sagt väldigt proffsig, jag tror han gjorde rätt i att fortsätta rida.

Tävlingen, eller framförallt söndagen, var ju definitivt ingen höjdare. Tobbe skadade ju sig rätt rejält också efter ett fall med B P. Såg flera hästar som inte var ok när de kom i mål.

Tillbaka till Pooh >>> Er fem-åring var väldigt fin..!

aicha skrev:
Tävlingen, eller framförallt söndagen, var ju definitivt ingen höjdare. Tobbe skadade ju sig rätt rejält också efter ett fall med B P. Såg flera hästar som inte var ok när de kom i mål.
Skadade sig rejält....? Nån som vet hur illa det är med Tobbe?

Fruktansvärt med Nessan, jag lider med alla inblandade!

Tack. :)
Jo Mister är underbar, skönt att han gick klassen före. Tror också det var rätt att rida direkt, hade nog bara blivit värre nästa gång annars.

Hur illa gick det med Tobbe? Jag hade nog kört hem då för det har jag missat (var väl inte riktigt mig själv heller).
:crazy:

beklagar sorgen... :(

vad häne med Tobbe? kunde tyvärr inta vara där hela dagen.... :mad:

Mycket tråkigt när sådan händer oavsett vem häst/ryttare är!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka