Sv: Breeders
Det var jätteroligt!!! En sammanfattning från en helt nybörjare som jag.
I första loppet så spelade jag inte. Vi tittade på hästarna när de leddes runt (vad heter det?). Jag såg Herman ,herregud vilken snygg häst! Jag blev dödskär. Tyvärr kom inte han till start, vet ej varför, hörde inte riktigt men kan ha varit för att han inte vill gå in i startboxarna.
I nr 2 spelade jag på Rikoschett men när jag fick se hästarna tyckte jag att Erroll var snyggast. Vilken färg! Men jag spelade inte på honom...och han vann såklart
Jag började inse att jag kanske borde spela på de hästar som jag tyckte var fina utseendemässigt
I nr 3 sprang ju Polar Bear och jag borde spelat på honom vilket jag inte gjorde. Han var riktigt riktigt snygg! Jag spelade på El Gouna som också var snygg. Vem som vann loppet minns jag inte. Loppet efter fanns ytterligare en grå häst, men i sista sekund spelade jag på Fairy Kamp, som vann efter målfoto mot Great White (tror jag).
Lopp nr 5 tyckte jag Mikado var riktigt fin, men spelade på Arcus och Master Kid (de var väl favoriter) samt plats för Gimme Gimme, för att hästen var snygg. Gick inge bra där heller för mig.
Nr 6 spelade jag inte alls, men min kompis vann pengar på Hawk and I. Nr 7 spelade jag inte heller på men min kompis spelade på Tromb, han trombade mycket i början men precis som en riktigt tromb avtog han
Men han var ju skimmel
Nr 8 fanns två gråa, Stormy Grey och Zoogina Zaid. Jag spelade komb på de. Tyvärr slutade de 2a och 3a istället för 1a och 2a. Resten av loppen spelade jag inte på men vi tittade.
Jag gick väl minus 10-20 kr tror jag
Men jag blev oändligt kär i Herman och Stormy Grey. Eller ja, jag kan tänka mig vem som helst av de gråa. Fanns några fina fuxar också
Och nu vet jag att när jag ska köpa en häst, då ska jag köpa ett fullblod från banan
Har ridit fullblod innan och så, och nu vet jag att det är en sådan jag vill ha
Men jag har lite frågor också ang galopp, om ngn vill svara?