Breeders vs. Öppna champ... 5-åringar (02or)

R

rassub

som jag förstått det är det mer prestige i att rida det öppna championatet än Breeders? Vad satsar Ni på? Rider ni både i Falsterbo o Flyinge (om hästen nu kvalat till bägge) Brukar det finnas tillräckligt med kavl tävlingar i Stockholmsområdet? Vilka prispengar rör det sig om till uppfödare resp ägare (äran är naturligtvis det STÖRSTA men har inte en susning vad det rör sig om för pengar:confused: ) Nån som har lite info att dela med sig av?

Sv: Breeders vs. Öppna champ... 5-åringar (02or)

Det beror väl på vad för häst man har. Är det en import så kan det bli dyrt att rida Flyinge så de flesta väljer nog att rida Falsterbo istället. Så visst i den bemärkelsen så är det mer prestige att rida Falsterbo eftersom konkurrensen är hårdare där.

Sv: Breeders vs. Öppna champ... 5-åringar (02or)

Med öppna championatet brukar jag mena det som går samtidigt som breeders på Flyinge. Där öven hästar som inte är breeders anslutna ju får vara med.
Det i Falsterbo är Scandinavian Open. Det är inga speciella kvaltävlingar utan alla tävlingar from regional nivå går att kvala på. Till Falsterbo har man dock bara ett visst antal försök på sig, till breeders hur många som helst.
Priserna har jag ingen koll på.
min 5-åring gick inte Falsterbo, han aldrig kvala, stod skadad i två månader. Men ska gå breeders och även breeders nästa år, förhoppningsvis också falsterbo nästa år. Och om han är kvar som 7 -åring förhoppningsvis gå 7-års i Falsterbo då, även om det är lite andra kvalregler och så där. 3 (??) felfria/placerade rundor i 140 på elit eller internationell(***/****/*****) tävling tror jag det är

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka