Bredspårig bak

carinah

Trådstartare
Jag har en fyraårig ponny som fick kritiken marktrång fram, bredspårig bak på kvaliten.
Hur ska man arbeta henne för att bättra på detta?
Har aldrig hållit på med dressyr utan är hoppintresserad, men vill naturligtvis försöka träna på hennes svagheter, om det går.

Sv: Bredspårig bak

Det är ju ett svaghetstecken och en sådan häst måste jobbas så att den verkligen sätter inunder inner bakben.
Det kan du göra i longeringen lättast tycker jag för då kan den jobba utan ryttare.
Lägger du mycket fokus på det så kommer det att bli bättre och bättre.
Har haft en häst som varit jättebred bak (halvblod) och fick kritik på det som 4-åring på kvaliten. Nu är han 5 och det syns knappt.
Lycka till. Malin

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 661
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 687
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama