Bredb*****bolaget

S

Spider84

Jag har hört en massa om att de ska krångla, men hur är det med er som har dem?
Funkar det, funkar det inte?

Berätta!
Nu när jag söker så är de absolut billigaste (med en hundring nästan), men jag vill ju inte ha konstant krångel heller. :crazy:


Andra som funkar hemma med den uppkopplingshastighet jag vill ha är: Telia, Kramnet och Ymex. Telia har jag ju hyffsad koll på, men om någon vet något om de andra två får ni gärna säga vad ni vet och tycker om dem! :bow:
 
Sv: Bredb*****bolaget

Jag har aldrig haft strul när det gäller bredbandet från BBB. ADSL från BBB har jag däremot hört ska vara struligt, inte minst med supporten och kundtjänsten. Har både bredband 100mbs ner/10mbs upp och telefonin. Telefonin var lite knäpp i början, men sen bytte de ut dosorna och då funkar det super.
 
Sv: Bredb*****bolaget

Jag hade BBB 10Mbit en gång i tiden, fungerade utmärkt.
 
Sv: Bredb*****bolaget

De är väldigt bra på fiber men mindre bra på ADSL

Jag byter bolag nu för de inte håller de de lovade för det var "fel information" så jag hade dom i ett halvår i onödan (Finns ju billigare alterantiv)

Ska gå över till Telia
 
Sv: Bredb*****bolaget

Jo jag har också tänkt på Telia, men de är dyrare och de adsl modemet de tillhandahåller strulade som fan där jag är nu och gör konstant fortfarande. Iof trådlöst, men ändå. :crazy:
 
Sv: Bredb*****bolaget

älskar dem. 5 ip adresser, jävla bra support och kvalitet på tjänsten. mig gör det inget att de kostar lite mer, jag är villig att betala för det.
 
Sv: Bredb*****bolaget

Vi har haft typ ALLT som går å ha å nu har vi haft Bredbandsbolaget i två-tre år :love: . Ända som vi är nöjda med!

Men jag sitter å funderar varför jag tappar kontakten ungefär en gång varje natt, men tror det har nått med att min är kopplad till en server i min brors dator, kan ju vara nått sånt om att den uppdateras...

Vi har den där 100 Mbits/sekund, men märker ingen skillnad...
 
Sv: Bredb*****bolaget

Jag har ADSL via BBB. Fungerar hur bra som helst. Har aldrig varit något som helst krångel. Supporten har svarat blixtsnabbt, tjänsten ligger aldrig nere osv.
 
Sv: Bredb*****bolaget

Just prismässigt och vad de erbjuder så är de faktiskt bäst av de jag kollat på. Får chansa på att allt funkar bra med dem. Ska höra med dem imorgon.
 
Sv: Bredb*****bolaget

Tja för mig så lovade de först 8 Mbit för 298 kr/mån, nu helt plötsligt vill de ha 379 kr i månaden så jag flyttade till Telia och betalar 1 kr mer i månaden och får fyra gånger så högre hastighet.
 
Sv: Bredb*****bolaget

adsl. "24" mbit.

var lite för långt men det löste sig på en vecka, de fick hit en tekniker som konstaterade att det var för långt, så de drog ner på hastigheten till 16. sen dess har jag inte haft ett enda jävla problem. förutom några dagar förra året då deras mailserver låg nere.
 
Sv: Bredb*****bolaget

När det väl har kommit så har det varit bra...

Jag beställde bredband från dem och det skulle dröja 6 veckor innan det var installerat....inget hände...veckorna gick..jag ringde dem x antal gånger men fick bara svaret att det är på gång...när jag hade väntat 6 månader så fick jag nog! Då sa jag upp det och lyckades bra med det.

Sen beställde jag ett nytt ett år efter kanske...leveransen tog lång tid även då men bara ett fåtal veckor längre än den tid de hade lovat att det skulle ta. Sen när jag sen ville avbeställa bredbandet pga flytt till ort där de inte kan erbjuda bredband så blev det kaos. Mycket samtal...tjuriga personer..och de ville absolut inte tillåta mig säga upp det. Till slut gick det...men det var mycket strul och både jag, min sambo och mina föräldrar skällde ut dem via telefon samt vi skrev även en del arga brev innan något hände.

Men under den tiden jag hade deras bredband så var allt bra...men jag skulle nog inte orka med allt strul en gång till....
 
Sv: Bredb*****bolaget

Jag har 100 Mbit från BBB. Visst går det ner ibland, men inte långvarigt och inte särskilt ofta. Supporten har funkat bra och kunnat hjälpa mig de gånger det varit problem. Är väldigt nöjd! :)
 
Sv: Bredb*****bolaget

Gah! :eek:

Det där orkas absolute inte med.
De får portar fria den 28:e april och inte långt efter vill jag ha det klart.
Om inte annat har jag en moster som arbetar på Telia. Strular Bredbandsbolaget kan de köra upp det i häcken. :devil:
Så tar jag bara Telia istället.
 
Sv: Bredb*****bolaget

BBB funkar fint, förutom att det tappar kontakten med nätet med jämna mellanrum men det är inget som är långvarigt
 
Sv: Bredb*****bolaget

*knapplån*

Nu har jag hört med BBB och det visste inte när de skulle få nya portar ute hos oss. :(

Så det blir Telia som får nya portar den 28:e april.
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 354
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
765
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 252
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 517
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp