Lavinia
Trådstartare
Hej!
Har tvingats inse att igångsättning utan sadel är svårt.. Behöver därför en ny sadel (eftersom fröken inte uppskattar den gamla längre).
Hennes krav är:
* extremkort anläggningsyta.
* minst 120 grader över manken. (har xxw(34) i M&N och har fått höra att den är för smal).
* passa en relativt platt rygg (dvs inte snurra en massa).
* Möjlighet att sätta sadelgjorden så den inte drar fram sadeln (sadelgjordsläget är typ mellan frambenen, även när hon inte är tjock).
* Relativt rak (tror jag, hon har ändrat form med allt fett och 2 månaders vila).
Mina krav är:
* Smal midja- jag har höftproblem och kan inte rida i breda sadlar.
* Gärna dressyrmodell.
* Min rumpa går ner i 16 tum, men jag tror att jag egentligen är kanske 17 tum??
* Gärna kunna använda till hoppning också.
* Helst så billig som möjligt, jag är student i minst 6 månader till.
Så, här finns en utmaning för er som kan sadlar. Mina krav är mindre viktiga än pållans, men smal midja är tyvärr ett måste, annars kan jag lika gärna rida barbacka.
/Lavinia, som behöver sadel snarast
Har tvingats inse att igångsättning utan sadel är svårt.. Behöver därför en ny sadel (eftersom fröken inte uppskattar den gamla längre).
Hennes krav är:
* extremkort anläggningsyta.
* minst 120 grader över manken. (har xxw(34) i M&N och har fått höra att den är för smal).
* passa en relativt platt rygg (dvs inte snurra en massa).
* Möjlighet att sätta sadelgjorden så den inte drar fram sadeln (sadelgjordsläget är typ mellan frambenen, även när hon inte är tjock).
* Relativt rak (tror jag, hon har ändrat form med allt fett och 2 månaders vila).
Mina krav är:
* Smal midja- jag har höftproblem och kan inte rida i breda sadlar.
* Gärna dressyrmodell.
* Min rumpa går ner i 16 tum, men jag tror att jag egentligen är kanske 17 tum??
* Gärna kunna använda till hoppning också.
* Helst så billig som möjligt, jag är student i minst 6 månader till.
Så, här finns en utmaning för er som kan sadlar. Mina krav är mindre viktiga än pållans, men smal midja är tyvärr ett måste, annars kan jag lika gärna rida barbacka.
/Lavinia, som behöver sadel snarast