bred, lätt, kort westernsadel?

alexvb

Trådstartare
Jag frågade innan liknande, men fick inte svar, så jag försöka en gång till...

Jag vill gärna har en westernsadel till min nordis till skogsridning och kanske senare en gång trail låg nivo men... nordissen är väldigt bred (och rund), inte riktigt långt, har en svängt rygg och lite manken. Lite överbyggt även.
Desutom klarar jag inte av en tungt sadel.

Jag har just nu en bomlos, barefoot atlanta, men tycker inte att den ligger särskild bra och hästen trivs inte heller väldigt bra med de.

Visst ska man prova på sadeln innan köpet, men det är bra att veta vilken hållet man ska kolla...

Sv: bred, lätt, kort westernsadel?

Simco Draft Horse borde passa, men tyvärr är den ju inte lätt tyvärr.

Finns ju andra bomlösa som är stabilare, t.ex Star Trekk (finns extra kort modell), Freeform och Freemax. Kanske är värt att prova? :)

Sv: bred, lätt, kort westernsadel?

Simco Draft Horse borde passa, men tyvärr är den ju inte lätt tyvärr.

Finns ju andra bomlösa som är stabilare, t.ex Star Trekk (finns extra kort modell), Freeform och Freemax. Kanske är värt att prova? :)

Simco draft är tyvärr väldigt tungt tycker jag. Jag har försökt med en star trekk men den ligger inte alls bra på henne och snurrer rund.
Freeform och freemax har jag inte provad än, men sen barefoot och startrekk ligger inte bra på henne (och hon trivs inte bra med de) tycker jag att det kanske är bättre att prova en bom/blad sadel

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 155
Senast: Lavinia
·
Utrustning Behöver lite inspiration! Efter en lång vila så sitter inte sadeln tillfredställande på hästen, och jag funderar på vad som kan tänkas...
Svar
1
· Visningar
834
Western Hej alla kunniga western-gillare! Jag hittade ingen tråd i ämnet. Hoppas någon kan hjälpa mig! Funderar på att köpa ett underbart...
Svar
5
· Visningar
7 149
Senast: trailtokan
·
Utrustning Hej! Vill ha tips på sadel till en häst som är rätt rejält bred, rak och lite överbyggd. Ser rätt svängd ut på stallgången men blir rak...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 611
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30