iNHALE
Trådstartare
Jag ska köpa oss en ny diskmaskin. Mitt största dilemma är huruvida det ska vara en standardbred eller en smal. Vi är 2 vuxna i huset (och 2 hundar) och det kommer inte tillkomma några barn, vi ställer aldrig iordning några större middagar eller andra tillställningar som genererar massor med disk och vi är heller inga storkockar som varvar 4-5 grytor och stekjärn vid varje matlagning. Jag har tidigare bott i en lägenhet där det fanns en smal diskmaskin och det funkade bra när det bara var jag. Jag är nu inne på att köpa en smal diskmaskin (vi hade en bred tidigare) men sambon är orolig för att det kommer bli trångt och besvärligt.
Hade ni kört på en bred maskin eller en smal? Plats i köket är det inga problem med. Det som är viktigt är i första hand vattenförbrukningen. En smal maskin drar något mindre vatten, å andra sidan så innebär en stor maskin att det blir längre mellan diskningarna eftersom det tar längre tid att fylla den med disk.
Hade ni kört på en bred maskin eller en smal? Plats i köket är det inga problem med. Det som är viktigt är i första hand vattenförbrukningen. En smal maskin drar något mindre vatten, å andra sidan så innebär en stor maskin att det blir längre mellan diskningarna eftersom det tar längre tid att fylla den med disk.