Breathe Free D&H

FengurLaugar

Trådstartare
Hej!

Jag har letat som en galning efter en doseringsanvisning på Breathe Free örter från D&H men hittar inget...

Råkade köpa en refillpåse istället för en hink och på påsen står inget om dosering så jag har inte vågat ge min häst av det än.

Är det nån som kan hjälpa mig? Hur mycket ger ni er häst per dag? Jag har en islänning på ca 400 kg som ska få prova detta.

Tack för hjälpen!

Sv: Breathe Free D&H

Tack! :)

Jag har letat som en dåre, på den sidan också, men den där texten hitta jag aldrig.

Jag har gett min häst detta i 14 dagar och märker redan en klar förbättring (han har haft besvär med torr hosta). Måste säga att jag får ge mig, har alltid varit mycket skeptiskt till detta med örter och har istället provat allehanda receptbelagda mediciner samt ändrat om i stallmiljö, vattnat hö etc etc - först nu märker jag av något positivt resultat.

Det enda kruxet är att min häst avskyr det, det gick bra i början men nu får vi kämpa för att han ska äta upp sitt kraftfoder och inte sortera ut örterna:(

Jag gav från början 2 mått till min häst, som är en liten stor häst (väger ca 450 kg) och har nu gått ner till 1,5 mått.

Kul att läsa att flera har positiva erfarenheter av dessa örter :)

Min häst har nu fått det i två dagar så jag får avvakta med resultat. Han äter det utan problem! Han får 0,5 kg lucernpellets (uppblött blir det rätt mycket) och lite betfor på kvällen så det blandas rejält + att han är ett matvrak ;)

Vad för krafftfoder blandar du det i till din häst?

Jag blandar det med hans vanliga müsli, Salsa Havrefri plus tillskott av Krafft Muskel och linfrökaka. (vi har ett proteinfattigt hö i år så därav tillskotten).
Prövar nu att blöta upp fodret litegrann så att det blir svårare för honom att "pillra" ur örterna. Få se vad han gillar det...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
442
Senast: Elo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 219
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Hej! Behöver er hjälp efter som detta är vår första häst och ägt henne sen skiftet nov-dec. Hon är precis fyllda 19år(förra lördagen:) )...
Svar
4
· Visningar
1 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka