Bränna DVD? Hjälp!

I

_Ishästen_

Behöver nån vänlig själ som vill hjälpa mig lite.
Brukar ladda hem filmer från nätet, men de tar ju lite plats på datorn.
Hade tänkt bränna ut några filmer men frågan är: Hur gör jag?
Måste jag ladda hem i nåt speciellt format för att det ska gå att bränna, en del filmer är ju bara "videoklipp" (utan en massa tillhörande filer) medans andra innehåller en massa filer (SRT, SFV, IDX, SUB som ligger i olika mappar).
Fattar typ ingenting!? :confused: :confused: Vilket format ska jag ladda hem i? Ska jag bränna med alla filer också?
Vilket bränningsprogram är bäst att använda,
själv har jag Windows Mediaplayer...fungerar det?
Skulle bli tackasm om nån ville hjälpa mig, så jag lyckas bränna nån film.
Har länge försökt få hjälp av mina kompisar men de få som klarar av att bränna ut filmer har aldrig tid att hjälpa mig (har tjatat på dem sen i januari...). Så nu ställer jag mitt hopp till nån snäll Bukefalist ;) :p
 
Sv: Bränna DVD? Hjälp!

Oj svårt på distans..

1. har du DVDbrännare
2. det brukar finnas något program med till brännaren..

har man väl ett program brukar det ju finnas en manual med till det eller så kan man söka på www.goggle.se
 
Sv: Bränna DVD? Hjälp!

Jo, jag har dvd-brännare men jag köpte datorn begangnad & fick inga instruktionsböcker med... :(
menmen...får söka på google & försöka klura själv...
Måste ju gå på nåt vis!
Men tack iaf för att du försökte hjälpa mig ;) :D
 
Sv: Bränna DVD? Hjälp!

1. Nero är väll att föredra om man ska bränna DVD.
2. Det är dvd-r du ska leta efter. Filmer runt 4,5gig.
Varierar mellan packade (rar, ace), image (iso, img, nrg) och ibland vobfiler.
 
Sv: Bränna DVD? Hjälp!

jag har ingen DVD brännare själv så jag kan inte svara på vilket program som är bäst... men Nero brukar ju de flesta prata om.
 
Sv: Bränna DVD? Hjälp!

lånar din tråd med att fråga en fråga :bow:

Jag köpte en brännare till min dator MEN den var till en stående PC så det funkade inte (har en liggande)
Ringde till affären och sa detta och frågade om dom hade en till min dator men hon visste inte :confused:

Finns det brännare som passar min dator?????
 
Sv: Bränna DVD? Hjälp!

Har du en Dell dator med en såndär slim cd eller vad är problemet?
 

Liknande trådar

Relationer Jag och min sambo har varit ihop i lite över två år, vi är strax innan 40, inga barn. I början hade vi jättemycket sex, både han och jag...
2
Svar
23
· Visningar
11 210
Senast: Stollan
·
IT & mobiler Någon som vet hur man kan visa (och gärna redigera) videoklipp från mobilen i datan ?? installerade quickTime player från skivan man...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: Stalker
·
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 666
Senast: Sand
·
F
  • Låst
IT & mobiler Behöver någon som hjälper mig. jag brukar ladda hem filmer från nätet och sen vill jag bränna några filmer. Jag har nero som jag...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Cafer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp