Brandvägg

G

Gefjun

Efter mina virusproblem så kom jag på att jag kanske ska ha en brandvägg. Laddade ner en igår som heter Firewall X-treme.

På dennes status står det Attempted attacks och där ökar det hela tiden. Vad betyder det?

Och efter jag fixade denna brandvägg så låser sig internet ibland, det står "sidan kan inte visas" hela tiden, då får jag koppla ner och försöka igen. Varför?

Väldigt tacksam för svar!
 
Har aldrig pysslat med det progget.... men jag kan rekommendera ZoneAlarm, ett enkelt och bra program! :)
 
Testade med ZoneAlarm först, men det var samma sak där, på internet stod det helt plöstligt att sidan inte kan visas och så funkade inte DC++, men det går med denna brandvägg.

Det är hemskt irriterande när man inte kan vara uppe på internet som man vill, utan att allt låser sig och man måste koppla ner hela tiden.
 
En brandvägg måste ofta "konfigureras" under inkörningen, du måste tillåta rätt saker att gå igenom och stoppa det du inte vill släppa igenom. På så sätt skapas regler som borde passa just ditt användande. En tidskrävande och trist procedur, men nödvändig.

Själv använder jag Norton Internet security och den är jag väldigt nöjd med.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 309
Senast: Korven
·
Hästvård Igår kväll vid 16.30 tiden ringde en stallkompis, som skulle passa min häst för en gångs skull. Jag är annars i stallet veckans alla...
Svar
9
· Visningar
5 079
Senast: Siggan
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 271
Senast: Kiwifrukt
·
Äldre Var med om mitt första tvättstugedilemma alldeles nyss. Jag hade bokat tvättstugan närmast min lägenhet mellan 18-24. Packade ihop...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp