Brandriskförsäkring & Ansvarsfrågan

Maléne

Trådstartare
Jag har en undran över två punkter i ett uppstallningsavtal.

Punkt 9. uppstallningsvärdens rättigheter och skyldigheter.
Värden svara för brandfösäkring av hästen till ett värde av ??? Kronor.

Kommer detta antagligen ingå i min gårdsförsäkring eller måste man teckna en speciell? antar att man inte bara kan stryka över punkten? Vad kostar en sådan försäkring?

Punkt 11. Ansvarsfrågor.
För skada på hästen eller utrustning ansvarar uppstallningsvärden enligt gällande lag.

Är det skador som uppkommit pga av oaktsamhet av stallvärden eller är det så fort hästen skadar sig tex i hagen? ska stallvärden se till att ha en försäkring som täcker allt för hästen förutom vid tex ridning, tävling? Vad kostar isåfall en sådan extra försäkring?

Mvh Maléne

Sv: Brandriskförsäkring & Ansvarsfrågan

Hallå alla som hyr ut platser måste väl veta/kunna detta?
Lovisaleonora vet säkert hoppas hon kan hitta hit :D

Frågan är vem som har skrivit avtalet, det är till dem du ska vända dig med frågor gällande vilken lag som avtalet hänvisar till.

Vad gäller brandförsäkringen - kontakta ditt försäkringsbolag.

Tack okej ska kolla med dom.
Pratade nyss med mitt bolag, men eftersom inte jag äger gården än, så visste hon inte riktigt, så jag ska ringa när köpet är genomfört.
Tack för att du svarade.

Liknande trådar

P
Hästmänniskan § 3 Avtalstid Avtalet gäller 6 månader, from tom Senast 1 månad före avtalstidens utgång så är det möjligt att förlänga avtalet på 6...
Svar
10
· Visningar
1 551
Senast: Grazing
·
N
Ekonomi & Juridik Har i ett års tid stått uppstallad i ett stall. När min häst första gången blev skadad, visade det sig att värden inte har "alla hästar"...
Svar
12
· Visningar
2 188
Senast: NikkiSixx
·
Hästmänniskan Eventuellt ska jag, pga olika anledningar, låta min medryttare ta med sig min häst till ett hästjobb på en annan ort och ha henne...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: pixietail
·
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 387
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama