Bråkig shettis!

K

Kiwiie

Min shettis är hur trälig som helst att få in från hagen! Han attackerar o stegrar o sparkas! Det går att få in honom om man har med sig en hink med något i men jag tycker att man ska kunna få in sin ponny utan sånna problem varje dag.. Någon som har något bra tips på hur jag ska göra? Kram Anna!

Sv: Bråkig shettis!

testa horsemanship. när du ser att ponnyn är på väg att sparka så ska du "sparka ponnyn först" för att visa att du är ledaren jag menar dom gör ju så narturligt med. hoppas de går bra med din ponni

testa horsemanship. när du ser att ponnyn är på väg att sparka så ska du "sparka ponnyn först" för att visa att du är ledaren jag menar dom gör ju så narturligt med. hoppas de går bra med din ponni

Men varför ger du så korkade råd? :mad: Ska någon som är helt klart för okunnig för att klara av sin häst gå i slagsmål med den?

TS: SKAFFA HJÄLP på plats

Alltså tror ni att jag tänker slå eller sparka min ponni? jag ska prova på horsemanship! o jag är verkligen inte helt okunning! men det är ju bra o höra med andra jhästmänniskor om saker går snett!

Alltså tror ni att jag tänker slå eller sparka min ponni? jag ska prova på horsemanship! o jag är verkligen inte helt okunning! men det är ju bra o höra med andra jhästmänniskor om saker går snett!

Tja, du fick rådet att sparka ponnyn först, och sa att du tänkte prova det....:crazy:
Men vad menar du att du ska "prova på horsemanship"? Vad exakt tänker du göra?

Jag vidhåller att om du har en ponny som attackerar upprepade gånger så behöver du hjälp, du ska inte försöka lösa det ensam eller genom att ställa frågor på Internet utan ta hem en kunnig tränare. Eran relation har havererat såpass att det är farligt.

Jo jag menade horsemanship! nej men alltså hästen har blivit mkt snällare jag tror att dt kan ha varit någon annan som har varit elak mot honom eller så .. :S

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 820
Senast: Stergo
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama