Hej! Vi har en New Forest/Shettis blandning som sällskap åt en Irish cob. Det enda hon vill göra är att äta. Om man rider över en äng tex så drar hon ner huvudet och äter. Om man då spöar till henne, bockar hon så man flyger av och landar i första närmsta gran. Hon är också allmänt sur av sig och stryker öronen bakåt och nafsar. Före vi köpte henne så var hon ridskolehäst. Då fick hon för sig att man kan stanna. Barnen ville ju inte rida henne då efterson "hon är så jobbig". Hon fick då stå och bara få mat och ingen motion. När hon kom till oss var hon nog den fetaste häst jag sett i hela mitt liv men vi har nu bantat henne ordentligt. För det mesta så vägrar hon också framför hinder, men hon älskar ändå att hoppa och har hoppat högre än 70cm. Hon är trafiksäker och lugn för det mesta men bockar, stannar och blir sur när man vill ha igång henne. Hon har tydligen inget fel på tänderna eller ryggen utan bara är allmänt "bråkig". Det brukar kännas som om hon menar att "det är hon som bestämmer" om man skrittar, travar, galopperar eller överhuvudtaget rider henne. Hon vill jättegärna ha mat eller åtminstone något att knapra och tugga på. Vad ska man göra med en sådanhär sorts tant? Jag har varit jättebestämd med henne och jag har varit envisare men i längden är det jobbigt, vad göra?