Bråkande ponny

V

Vanaviel

I stallet finns det en liten ponny runt 10 år som på senare tid har börjat bråka något förfärligt. Tar man henne i grimman stegrar hon och biter en. När man rider henne hoppar hon ner i diket, stegrar och vägrar att stanna. Börjat fundera över om det är sadeln som ligger dåligt, men hon har alltid haft samma märke, bom och så på sadlar. Helt hopplös är hon. :cry: :mad:

Skulle kunna vara det. :idea: Men jag har för mig att det inte var längesen de raspade hennes tänder. :crazy:

Även om hon haft samma sadlar osv kan det ändå vara sadeln som är problemet, hästen kan ha musklat om sig ohc behöver en annan sadel.

be helst enklet en veterinär kolla din ponny. om han/hon inte hittar något fysisk fel så skulle jag ta kontakt med en horsemanship tränare! Din ponny verkar inte må bra...

En ny sadel tror jag att de håller på att leta efter för tillfället. :D

(Om någon skulle vara intresserad så är hon till salu. :p)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 620
Senast: Freazer
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 887
Senast: Mabuse
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 762
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka