Bråk om hästens hö

Sv: Bråk om hästens hö

:rofl: Va folk är roliga! Det är väl ändå bara att sätta lås på ladan eller var han nu har fodret så hästägaren inte kan hämta mer!

:rofl: Va folk är roliga! Det är väl ändå bara att sätta lås på ladan eller var han nu har fodret så hästägaren inte kan hämta mer!

Kan ju vara så att grannen köpte hö som den förvarar hos sig ;) ofta betalar man ju efter att man har fått sitt hö.

Tråkigt att häst ägaren, inte hade mer ansvar än såhär. Köper man hö så måste man självklart betala för sig.

Undrar hur man har mage att ta hö/eller vad man nu vill ha och inte betala för sig? :crazy:

Jag hade också tagit hand om hästen, uppenbarligen har ju inte hästägaren råd att hålla en häst:grin:

Ha ha ha dagens bästa. Heja bonden !! :bow:

Antagligen tyckte han att han hade tjatat länge nog när han går så långt att han tar häst & sadlar i pant.

men jag tycker ju han bara kunde dragit till med att ta sadlarna i pant( om ens det), bara för att han säljer hö behöver ju inte det betyda att han kan ta hand om hästen på ett bra sätt:grin:,sen är ju antagligen inte hästen vid samma värde som det obetalda höet.
Har för mig det var något "liknande" då när det var en hund-ägare som var tvungen att åka in till Helsingborgs djursjukhus och göra akut kejsarsnitt(hunden+valparna hade ju dött annars).
Men hunden var inte försäkrad och ägaren kunde inte betala operationen, tjugo tusen tror jag det var. Då behöll sjukhuset hunden+valparna tills hon hade betalat, de hotade med avlivning men till slut sålde de bara hunden har jag för mig. ( konstigt man inte skickar hem hunden och drar det till inkasso, vad kan den var värd liksom)( men tror att deras handlande var lagligt i alla fall till skillnad från bondens, men det jag menar är handlar det om djur och de inte missskötts så är det ju bedrövligt att göra på sådant sätt, man har ju ofta samma relation till dem som till exempel ett barn och de tar man ju inte precis i förvar
.. har jag helt fel här eller???
Det finns det ju en fin kronofogde och diverse inkasso företag bonden kunde använda sig av istället för att ta lagen i "egna" händer, de där finns faktiskt där av en anledning, man kan ju inte hålla på och GE IGEN hur som helst:p:p

även om det var en lite komisk situation:rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Då vi har varit på djursjukhuset med vår hund så har vi inte fått honom med hem eller fått recepten på medicinerna förrän vi betalt räkningen eller fått den direktreglerad via försäkringsbolaget. (vi betalade direkt varje gång)
Förrutom sista gången vi var där akut & han fick bli avlivad. Då skickade dom hem oss med kroppen för begravning & sa att vi reglerar räkningen senare.
Som det ser ut nu så gick hans livförsäkring jämnt upp med sjukhusräkningen, enligt dom papper som har kommit.

Jag förstår dem faktiskt.... Inga pengar = inget djur hem, den behålls till räkningen betalas helt enkelt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En man är misstänkt för att ha släppt ut sin grannes hästar ur hagen, i samband med ett bråk. Hästarna försvann och hittades först dagen...
Svar
0
· Visningar
548
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna som tog med sig två hästar från en gård söder om Uppsala döms för egenmäktigt förfarande. Hon hävdar själv att hon trodde att...
Svar
0
· Visningar
449
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst misstänks ha blivit påkörd vid en olycka på riksväg 21 under natten till söndagen. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
470
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter 11 på måndagsförmiddagen larmades SOS till Svanaholm utanför Växjö där en häst hade ramlat ner i ett vattensnår. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
286
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama