Bråk med grannkatten

feresia

Trådstartare
Hej!
Min och grannens katt var i slagsmål igår och de här gången var de värre än vanligt.
Min katt har fått ett ordentlig slag under ögat och jättemycket sår, han kom in ganska blodig igår. Är ny in flyttad och har bara bott här i ett halvår vi bor i radhus så våra uteplatser sitter ihop. Grannens katt har haft sitt revir själv i 4 år och han har flertalet går försök springa in till mig när altandörren varit öppen men annars sitter han och vaktar vid balkongdörren. Mina frågor lyder följande. Hur ska jag få bort grannens katt från min altan och dörr? Har funderat på att skaffa en till katt och då undrar jag om de finns någon raskatt som är lite tuffare i attityd? All hjälp önskas ska flytta om 1 år då jag är klar med studierna.Tack på förhand och vi kan väl skippa taskiga inlägg för jag förstår att katter gör såhär men de är verken kul för mig, plånboken eller katterna.

Det är nog väldigt svårt att få grannkatten att acceptera att en annan kisse flyttat in på dens revir. Jag hade hållit min katt inne eller nätat in altanen så de helt enkelt inte kommer åt varann. Att skaffa en till katt i hopp om att den ska spöa grannkatten låter inte särskilt fiffigt

Hej!
Min och grannens katt var i slagsmål igår och de här gången var de värre än vanligt.
Min katt har fått ett ordentlig slag under ögat och jättemycket sår, han kom in ganska blodig igår. Är ny in flyttad och har bara bott här i ett halvår vi bor i radhus så våra uteplatser sitter ihop. Grannens katt har haft sitt revir själv i 4 år och han har flertalet går försök springa in till mig när altandörren varit öppen men annars sitter han och vaktar vid balkongdörren. Mina frågor lyder följande. Hur ska jag få bort grannens katt från min altan och dörr? Har funderat på att skaffa en till katt och då undrar jag om de finns någon raskatt som är lite tuffare i attityd? All hjälp önskas ska flytta om 1 år då jag är klar med studierna.Tack på förhand och vi kan väl skippa taskiga inlägg för jag förstår att katter gör såhär men de är verken kul för mig, plånboken eller katterna.
Jag skulle inte tvekat på att ha innekatt. Skulle iofs inte ha utekatt i tätbebyggt område iaf, o de flesta radhus ligger ju i sånna, spec inte med kattslagsmål.

Jag skaffade honom innan jag bestämde mig för att plugga och då va han redan utekatt. De är svårt att få en utekatt till innekatt. Smart idé med nät de ska jag kolla vidare på.

En Anna sak. Jag va och pratade med grannen om hur vi kunde försöka lösa situationen på bästa tänkbara sätt. Dem frågade då om jag inte kunde flytta min katt eller omplacera han. Hur gäller de? Blev bara väldigt paff av att de sa så.

Jag skaffade honom innan jag bestämde mig för att plugga och då va han redan utekatt. De är svårt att få en utekatt till innekatt. Smart idé med nät de ska jag kolla vidare på.

En Anna sak. Jag va och pratade med grannen om hur vi kunde försöka lösa situationen på bästa tänkbara sätt. Dem frågade då om jag inte kunde flytta min katt eller omplacera han. Hur gäller de? Blev bara väldigt paff av att de sa så.
Nej det är inte jättesvårt att få utekatt att bli innekatt, du kan ju gå med honom i koppel, nät på uteplatsen som många skrev etc. Men att han en katt ute som slåss är bara dumt.

Mina frågor lyder följande. Hur ska jag få bort grannens katt från min altan och dörr?

Spruta vatten på den/mot den, varje gång du ser den. Med vanlig liten sprayflaska.
Var hemsk, bullrig och högljudd, det borde skrämma bort den och den borde snart inse att du är så jobbig att det inte är värt mödan att krångla med er.

Vet inte hur många gånger jag räddat min lilla honkatt från stora hankatter på detta sätt, och det har varit effektivt. Har även fått gå ut och plocka upp henne från situationen många gånger innan slagsmål brutit ut ordentligt.

Bättre det än skador från kattslagsmål, gällande båda två kissemissor då.

Liknande trådar

Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Elisha
·
Katthälsa Jag har en katt, en upphittad katt sen 4 år tillbaka. Han var mer död än levande när jag hittade honom och bara skinn och ben...
Svar
8
· Visningar
1 322
Senast: EmmaW
·
Övr. Katt Jag har en ganska liten uteplats intill min lägenhet, lite gräsmatta, någon rabatt och en altan. När jag precis flyttade hit och skulle...
Svar
6
· Visningar
4 031
Senast: ponilover
·
Övr. Katt Både jag och mina grannar har sista tiden haft problem med en grå katt som springer runt på våra gårdar. Om den bara höll sig utomhus så...
Svar
6
· Visningar
5 984
Senast: Pepon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama