Bra vinterjackor?

L

lill_flesky

Vad har ni för vinterjackor i stallet? är på jakt efter en ny, funderar på Roping country jackan från källquists, är det någon som har den? priset på jackan bör ligga runt 600 pix och så ska den självklart vara varm och snygg, gärna med lite reflexer.

Mountain Horse har fina jackor, likson Kyra K och Musto.
Det finns en jättefin Kyra dunjacka som kostar ca 1000:-

De märken du nämner kostar nog lite för mycket för mig just nu, fattig student du vet ;)

kah har en dunjacka som jag köpte från hööks förra året superskön och jättevarm.
sen har jag en jacka som heter nånting ser typ ut som en vanlig vinterridjacka med knappar för sprund och går halvvägs till knäna köpt på gekås med tillhörande thermobyxor för 300:-
jag brukar även rida i min vanloga skidjacka funkar också jättebra och framför allt den är väldigt varm.

Roping Country jackan är jättevarm o skön. Köpte en sådan förra hösten o har inte ångrat mig en sekund. Kan kanske kännas något klumpig ibland, men jag drar mig inte alls för att gå ut i kylan sen jag köpte den. Rekommenderas varmt.

Har även funderat på att köpa byxorna som hör till.

Jag har en vinterjacka från Sharpman den är rel lång o väldigt varm o skön. den kostade ca 1200:- om jag minns rätt.

Jag är väldigt frusen av mig och därför var valet av vinterjacka till stallet rätt viktigt för mig. Kruxet var att pengarna inte direkt samlades på hög just då. Jag hittade en kanonbra skidjacka som jag inte vill vara utan idag. Har inget som helst med ridning att göra men funkar utmärkt (tvåvägsdragkjedja) och är hur varm som helst. :love:
Kostade konstigt nog inte heller överdrivet mycket.
Så kika lite i andra butiker än hästaffärer också. Där kan man göra fynd!

Har en gammal Kyra som ser ut som traveller´n med vinterfoder. Köptes på rea, och har varit väl värd pengarna :)

Budgettips förutom andra affärer än hästaffärer är annars att skaffa en bra vindjacka att ha som skaljacka (typ goretex), och sen bra tröjor under. Då funkar jackan året om.

har en från börjes..tror den heter storm nånting...köpte den för 250 på scandinavium.
är helnöjd...varm och gó..
tyvärr inga reflexer men finns d nån jacka som har d??
använd reflexväst istället...

Har du tur så kan du få tag på en "vägverket" jacka för runt 600-700 spänn...
den e VARM! och har MASSA reflexer..
så borde ridjackor oxå se ut enligt min mening...
men vem lyssnar på lilla mig.. :confused:

:banana:Charlie :banana:

Jag är ju i och för sig inte såå kräsen vad gäller kvalitet för egen del (läs mina egna kläder), men denna jacka är mkt bra. Om jag skulle tvätta den idag efter ca 1.5 säsong så skulle den se ny ut. :)

Inget som har börjat gå sönder. Kan ju tillägga att jag köpte vinterridbyxor o stövlar från börjes i samma veva - de har båda tydliga ålderstecken som tappad form o trasiga sömmar etc. Så jag köper inget därifrån nästa gång.

Jag skulle mkt väl kalla det för bra kvalitet.

Jag är nog ganska varm av mig och har fleecetröja under och så en superskön jacka från Börjes för 298kr, Kinsgton Short. Den är verkligen jätteskön med fleecefoder och snygg också! Mkt jacka för det priset... :)
Jag har hellre en tjockare tröja och en lite tunnare jacka över som jag kan ta av mig när jag rider....

man ska inte stödja djurplpågeri genom att köpa dunjackor som inte är stoppade med svenskt dun vilka nästan inga jackor är.

de dun du köper är från thailand, eller öststaterna där man plockar gässen tre-fyra gånger levande. de blir täckta med blod o skriker igenom hela procesen, oerhärt smärtsamt. de får ofta skador på hals o kropp pga plockarnas omilda behandling. I sverige hade man fått fängelse för en sådan behandling av djur. det är grymt, oerhärt grymt, men jacktillverkarna kommer undand genom att klpa det utomlands.

Köp inte dun, det finns så mycket annat varmt.
stöd inte djurplågeri.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 308
Senast: MML
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 681
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 177
Senast: valy
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 477
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar