bra transportskydd?

caballus

Trådstartare
brukar använda lindor/paddar + gummiboots när jag transporterar men nu är jag trött på allt lindande, och vill ha ett par nätta transportskydd istället.

hästen står relativt still i transporten, så jag vill ha skydd av den tunnnare/SMIDIGARE typen, antingen höga eller låga. ska ha bra passform och passa till TUNNA BEN i cobstorlek.

vad har ni för dylika skydd som ni är nöjda med?
alla tips emottages tacksamt!

Sv: bra transportskydd?

brukar använda lindor/paddar + gummiboots när jag transporterar men nu är jag trött på allt lindande, och vill ha ett par nätta transportskydd istället.

hästen står relativt still i transporten, så jag vill ha skydd av den tunnnare/SMIDIGARE typen, antingen höga eller låga. ska ha bra passform och passa till TUNNA BEN i cobstorlek.

vad har ni för dylika skydd som ni är nöjda med?
alla tips emottages tacksamt!

Har alltid varit nöjd med Bucas skydd. Har använt såväl de långa som korta. Håller sig bra på plats, lätta att tvätta och tål stryk när något händer. :)

Bucas är nätta, mjuka o smidiga men är ändå ganska rejäla. Lätta att tvätta också.

Okej!
3 positiva omdömen för Bucas alltså! :)

Det räcker gott för mig - tack för hjälpen! Bucas får det bli ;)

jag tycker börjes Korta är superb! hållt i mer än tio år nu :D

snackar vi transportskydd så e det mark todd eller pessoas som gäller, finns inget bättre det kan jag garantera! :rofl:

ja bucas har ja haft till farbrorn :D perfekta men till slutt blev de trasiga..

Min häst står väldigt lugnt och stilla i transporten och har inte trampat sig hittills, vill ha skydd mest av säkerhetsåtgärd, inte ett egentligt behov.

har ett par shires. fast i gröna..
pic.php

Jag älskar mina Bucas !! Lätta och snabba och ta på och perfekt passform även ner över hovarna !! :love: :love:

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
911
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Har läst många trådar om folk som frågar vilken utrustning mm som behövs och är bra att ha. Så jag gjorde en lista med saker som...
2
Svar
22
· Visningar
4 840
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Nu blir jag lite osäker. Mest på grund av att remontgrimmorna inte är (men på väg igen) så populära mer. Hur påverkar de hästen jämfört...
Svar
12
· Visningar
1 965
Senast: Líf
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 457
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama