Bra torrschampo till manen.

Sv: Bra torrschampo till manen.

Jag tänkte att det kanske fanns något liknande det torrschampo man kan spraya på pälsen, inte liknande torrschampo för människor. Men det kan vara önsketänkande från min sida bara.

Har verkligen saknat det också, när den vita svansen och manen på gården här är mer beige än vitt!:crazy: Nu går vi till i en underbar säsong också, med lera överallt ..:meh:

Undrar om potatismjöl kan hjälpa ..?

Jag har torrschampoo och har provat det i mannen. Det sluta med att jag tvätta mannen ändå med vatten, fick då använda en mindre balja pga kylan. Kanske funkar bättre om man har tvättat mannen ordentligt och sen underhåller bara med torrschampoo. Men då förutsätter det att man har en renlig häst som ej rullar. Så använd vanligt vatten är min erfarenhet går även om det är kallt lite mer krångel men betydligt bättre resultat :)

Utspädd jodopax kan man ju använda för att få vitt VITT! Har för mig att folk låtit det sitta kvar sen blir det vitt när det torkar,men det har jag aldrig vågat för det blir ju så fruktandsvärt gult när man har i det,men när jag tvättat (och sköljt ur) så är svansen KRITVIT iallafall. Kolla upp om det faktist går att låta det sitta,för i sånt fall kanske du kan spreja lite sånt för att få den vit? Då behöver du ju inte blöta så mycket iallafall!

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
428
Senast: Malva1978
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 065
Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: BoYo
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 223
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka