Det måste vara fullblodsinslaget som gjort det fina temperamentetJo precis, så det kommer säkert därifrån, men det är ju inte den moderna dressyraveln man kan skylla på i vilket fall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det måste vara fullblodsinslaget som gjort det fina temperamentetJo precis, så det kommer säkert därifrån, men det är ju inte den moderna dressyraveln man kan skylla på i vilket fall.
Nej det är helt sant.Jo precis, så det kommer säkert därifrån, men det är ju inte den moderna dressyraveln man kan skylla på i vilket fall.
Jag har ridit några Robin z- avkommor. Det jag kan säga om traven på dem är att den var långsam och helt omöjlig att sitta i, stötig och obekväm! Galoppen däremot stor och bekvämKanske kan det inspirera fler att avla på talanger inom båda grenarna?
Jag minns tex att många ansåg att hopphingsten Robin Z lämnade bra hästar som många gånger lämpade sig för dressyr.
Ok. Jag refererar som sagt till hörsägen.Jag har ridit några Robin z- avkommor. Det jag kan säga om traven på dem är att den var långsam och helt omöjlig att sitta i, stötig och obekväm! Galoppen däremot stor och bekväm
Ok. Jag refererar som sagt till hörsägen.
Många hopphästar har för övrigt fin galopp!