Bra stödstrumpor

Wysiwyg

Trådstartare
Jag behöver tips på varifrån jag kan beställa bra stödstrumpor! Gärna i roliga färger. Har beställt några par från vårdväskan men tycker inte de är särskilt bra. Tycker inte det är någon bra kompression i dem och mina har tappat stunsen ännu mer efter bara ett par tvättar.

Så, kära buke, har ni tips på bättre eller har jag helt enkelt fått tag i måndagsexemplar?

Pahne Medical.
Bra förslag! Har haft mina därifrån i flera år, och de har samma stuns och färgen är underbar :)

@Wysiwyg är du ute efter stödstrumpor eller kompressionsstrumpor? Jag är riktigt dålig på definitionerna, men stödstrumpor har mindre "tryck" än kompressionsstrumpor. Bara så att du söker på rätt term :)

Bra förslag! Har haft mina därifrån i flera år, och de har samma stuns och färgen är underbar :)

@Wysiwyg är du ute efter stödstrumpor eller kompressionsstrumpor? Jag är riktigt dålig på definitionerna, men stödstrumpor har mindre "tryck" än kompressionsstrumpor. Bara så att du söker på rätt term :)

Mina äldsta är från ca 2008 och förutom att det gått hål på någon häl och de är lite blekta (tumlar) så är de nästan lika bra som nya :)

• Gilla
Reactions: Laa

Alltså inte medicinska kompressionsstrumpor men stödstrumpor med stuns i? :D Jag lånade ett par av min mamma för något år sedan som satt åt som ett smäck. Såg ut som vanliga stödstrumpor men kanske var kompressionsstrumpor då?

• Gilla
Reactions: Laa
När jag har haft behov av stödstrumpor vid t.ex. längre flygningar är mina löpar kompressionsstrumpor från CEP perfekta! De finns i en massa färger men är ju egentligen gjorda till löpning/sport.

Jag vet inte om jag förstår skillnaden mellan stödstrumpor och kompressionsstrumpor :o men om kompressionsstrumpor tänkta till löpning funkar för ändamålet så gillar jag verkligen de från Gococo. Massa roliga färger också :D

Har du gott om cash kan du ju alltid höra av dig till Filippa Reinfeldt! ;)

Liknande trådar

Kultur Kära buke, har ni några tips på bra HBTQ+ böcker? Främst fakta (men ge gärna skönlitteratur tips också om ni har något). Historia...
Svar
12
· Visningar
1 053
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 851
Senast: MiaMia
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka