bra stam??

S

stall

Hur bra är denna stam? E:Goldlöwe767 EE Gotthard 3838 mfl. UE:Hamilton904 UEE Irco Mena
UUE:Arram 564 Fins oxå Irco Marco 662, Any Questions 562 Nepal 390 och Bonaparte 566 på moderns sida.
Berätta gärna om den här stammen och hingstarna och vad skulle du ge för ett föl med denna stam? Modern tävlat 120/h LA/d Deb Ft med kap för stora klasser.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: bra stam??

Vadå hur bra ? På en skala ett til 10 eller ?

Allvarligt, jag gillar Hamilton jag har sett endel avkommor som hoppar hus. Gldlöwe vet jag mindre om.

Vad man ger på fölet beror väl på om fölet är fint eller inte.

Generellt sett så är det en ganska välstammd hoppfölunge. Goldlöwe har väl inte riktigt visat sig vara så bra som han borde med tanke på stammen (en mycket prestationsstark tysk stam) men det är ju en ganska bra hopphingst.

En kompis har en 4-åring efter G som jag hjälpt henne mycket med. Han är härlig! Som en stor lugn hundvalp ungefär. Lite klantig och snubblig men det finns nog lite hoppkapacitet. Han är aldrig visad men är av bra typ, rör sig medelmåttigt men med en bärig och rund galopp. Hoppar inte jättesmidigt men med hyfsad rygg.

Bild finns här: http://pg.photos.yahoo.com/ph/minanyastebilder/detail?.dir=4ff2&.dnm=465f.jpg&.src=ph

Skulle jag bedömma stammen på ska 1-10 och jag vill ha en hoppstammad häst så är kanske detta mellan 7 o 8. :D

Hamilton vet jag inte så mycket om...

Vad fölungen ska kosta beror på hur den ser ut, vad det är för kön osv. Någonstans mellan 30 000 - 60 000 kr beroende på allt runt omkring!

//C

Hamilton har ju en väldigt bra stam! Och Gold löwe har ju några avkommer som tävlar högre klasser i båda hopp och dressyr.

Sådär... ;)

Goldlöwe är väl inget man blir jättelycklig över som hoppintresserad, men det är väl inte helt fel heller.

Hamilton har ju trevlig stam, men har väl knappast haft några ston och är väl ingen succe kanske.

Jag hade inte köpt ett föl med den stammen.

Liknande trådar

R
Avel Har ett sto med stammen: e: Tabac 699 ee: Bonaparte 566 eee: Utrillo 432 ue: Arram 564 ue: Nepal 390 uee:Polatsten 319 Just nu...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: Fiorano
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 126
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka